Hjälp mig nu!

Bonita4

Trådstartare
Jag har en ponny som fyller 5 nästa år. Vi ska ut på hopptävlingar, då blir det ju avd B. vi tävlar i.

Som jag har förstått det så krävs det två felfria rundor i avd. B i den klassen man ska rida i avd A för att sedan få starta i avd A när dom fyller 6.

Vem kollar så att man har ridit två felfria klasser? Kan man rida dessa klasser året när hästen är 5, eller måste den ha gått felfritt året då den är 6?

Sv: Hjälp mig nu!

Okej, men vet ni om dessa felfria ritter måste skett under året de fyller 6 eller kan man ridit dom under året de fyllt 5?

Nja, har inte riktigt koll på ungponnyreglerna längre, men för ett par år sen var det så att det skulle vara under det aktuella tävlingsåret, med den ryttare som skulle tävla ponnyn. Nu finns ju TR på nätet, så du kan kolla där.

Jag kollade, det ska vara under det år hästen är sex år.

Senast ändrad:

på ponny gäller det att ekipaget ska ha ridit minst 2 felfria rundor i avd b i aktuell klass eller högre och det ska vara det år ponnyn fyller 6 (om de inte ändrat väldigt nyligen). Det är upp till ryttaren/målsman att hålla koll på det. Det kan bli följder om man startar klasser man inte får och framförallt får man inte tillgodo räkna sig varken placeringar eller kvalificeringar. Jag vet inte hur allvarligt det anses och hur det gäller för ponnyryttare vilka följder som är aktuella.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur