Hjälp mig nu med ny sadel! Snälla ;-)

S

solenbakommolnet

Hoppas detta får ligga kvar här för när jag ställde samma fråga på "utrustning" blev det noll svar :crazy:

Ok, here we go :D

Jag ska köpa ny sadel :love: Japp, fast den ska vara bomlös (ok kanske tjatigt ämne men fortsätt läs).

Vad väljer jag mellan dessa?:
- Top Reiter (bomlös)
- Kari flex
- Kari pad
- Diddi special

Vad är den största skillnaden på dessa? Har ni provat någon? Äger ni någon nu? Nöjd/missnöjd?

Helst av allt hade jag velat ha Diddi specialen men plånboken vill inte riktigt samma sak :angel:

:bow: :bow: :bow:

Sv: Hjälp mig nu med ny sadel! Snälla ;-)

Jag har provat diddi sadeln, men jag tyckte inte om den den var så bred. Många köper den nu o den verkar bara bli poppulärare, men jag skulle aldrig köpa en... Många som jag hört säger att hästarna känns mycket bättre i en sån...

Kanske inte hjälpte dig...

Marica

Diddi special går att köpa med utskuren sits så att den inte upplevs så bred.

Tack snälla för era svar :bow:

Då borde kanske Top Reiters bomlösa sadel vara bättre än Diddi?
Ursch jag är så fundersam :crazy:

Vad jag läst här på Buke om Kari flex sadeln gör att jag nog inte väljer den ändå :o

Alle bomløse islandssadler jeg har sett har en idiotisk framsvissel med en kant som stikker inn i hestens manke. :mad: Jeg tror diddi er den beste av de.

Min kompis Top Rieter bomlösa ligger inte an mot manken så som du menar.

Jag har oxå en fundering på sadlar om nån orkar svara!
Jag är oxå fundersam på den bomfria men jag måste ha en som är kort i modellen då jag har två stycken med korta ryggar.
Jag funderar oxå på en syntet sadel, är det nån som vet lite mer än jag så är jag tacksam för svar. :) o var man kan köpa en med bra priser.
Ursäkta! att jag la mig i din tråd Asska, men jag skulle oxå vilja ha lite råd o tips.

Jag läste en jätte gammal tråd tja! ungefär på sista sidan, där diskuterade ni om bomlösa sadlar.

Kom ni fram till vilken som var bäst!

Har inte en aning om vad jag ska ha för sadel, men den bomlösa verkar väldigt intressant, vad kostar det o ta ut en sadelprovare är det nån som vet?

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 584
Senast: videnlis
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 054
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur