Hjälp mig någon?!!!!!

just det även det var farligt!!!
hon trodde att hon kunde skulle lära ut till andra och så vipps så kunde hon inte längre!!
det är farligt att lära på nätet!! fråga en duktig hästmänniska istället!! :bump:

Tyckte hon beskrev det bra jag... ville bara varna för den lilla fliken.. sen är det väl upp till person?!

Men hos mig täcker vi paddarna :D

precis,precis!!! du lär dig fort du =)
nää travtränare i 50 års åldern börjar få en del på nacken :banana:

En bra artikel för den som har svårt att komma ihåg hur man gör:
Remont - linda ben är en konst
Skriv ut och ta med till stallet. (Annars var tipsen om att be någon visa bättre, men det är inte alltid man har tillgång till det).
:)

läste artikeln och den var ok...men jag lägger inte arbets bandage ovanför kotan men ridfolket gör så...det är olika helt enkelt

om det som vissa säger ska ge nån form av stöd så borde det gå ner över kotan =)

Jag gör inte exakt så heller (är från galopp-världen), men artikeln ger iaf ett hum om vad linda ben innebär. ;)

men vi på travet lindar från under knät ner över kotan och upp igen :rofl:

Konstigt.. har du varit på en travbana någon gång. I princip varenda kotte är lindad ner på hoven. Eller är det bara på "min" travbana de gör så? :smirk:

ridfolk är ju kända för att linda dåligt!!!
det beror som sagt vilken häst jag ska åka med men det är fint med bandage runt hoven likas som över knät så
ha ett bra liv alla! :bump:

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka