HjÄlp Mig!! Med StÄllningen!!!

J

johannahanna

jag har jätte problem med ställningen. Då jag rider på ridskola och får rida många olika hästar så rider jag en just nu som det verkligen inte funkar på. Min ridlärare säger att jag ska (på volten) krama på yttertygel och vrida om inner handen. men jag kan inte vrida om mer än vad jag gör :S. Alla ridlärare säger så olika dom flesta jag ridit för säger. håll på yttertygeln och vrid om inner. (om det är innåt man ska ställa) men vissa säger håll på ytter och ta tillbaka lillfingret lixom "fjädra" hästen jag rider nu. Carmen, min ridlärare säger att hon ser ut som en planka och jag vet inte vad jag ska göra. blir bara förvirrad av så mycke olika instruktioner!!!!! jag vill veta hur jag kan få Carmen ställd innåt på volten! och mjuk i sidorna.. TACK PÅ FÖRHAND!

Sv: HjÄlp Mig!! Med StÄllningen!!!

Borde inte din ridlärare kunna säga när du ställer tillräckligt? Viktigt att du använder inre skänkeln oxå inte bara handen. Kanske bara är det som fattas?

glöm inte att ha vikten en aning utåt.. ;)

Jag tycker att du ska fråga henne vad hon menar om du inte förstår hur hon menar. Jag tror hon vet bättre vad du ska göra för att få till ställningen än vad någon här inne gör.

PathOfClovers skrev:
Jag tycker att du ska fråga henne vad hon menar om du inte förstår hur hon menar. Jag tror hon vet bättre vad du ska göra för att få till ställningen än vad någon här inne gör.

Be samtidigt ridläraren förklara skillnaden mellan ställning och böjning och vilket av dem det är som kan tänkas göra hästen mjuk i sidorna :angel:

Godkänt tillägg! ;) haha Jag har också vikten inåt på böjda spår, det är tanken iallafall...hehe

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·
Ridning Hej! rider lektion 1 gång i veckan på en superhärlig ridklubb. Under förra veckans ridlektion gick vi igenom dressyrrörelsen öppna...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Jag tycker att det här med bakdel och framdelsvändning är så lurigt. Är nybörjare. Ridit snart tre terminer. Övar och övar men det...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat