Caoimhe
Trådstartare
Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora soffbordet, och ersätta dessa med en tvåsitssoffa, fotpall, och eventuellt (mycket gärna) en fåtölj. Efter att ha hittat en trolig ersättare till min soffa så har jag dock insett att ska jag ha både soffa och fåtölj blir det än en gång för trångt.
I alla fall om jag behåller den layouten jag har nu. Jag har känt mig låst i att jag måste ha kvar övriga möbler där de står för att TV-bänken är kantad på varsin sida med matchande bokhyllor. Nu inser jag dock att jag nog gärna hade bytt soffvägg och TV-vägg för att kunna få det luftigare för soffan, men då får inte bokhyllorna plats brevid TVn...
Jag har funderat och funderat, men inte kommit på något perfekt ännu, men jag vet att Bilen brukar vara bra på detta, så jag testar!
Mitt vardagsrum är 449 cm x 324 cm. Längs med ena kortsidan finns ett fönster. Jag har försökt rita av rummet, men har ingen linjal så ber om ursäkt för wobbly linjer och ej 100 % skalenligt.
Dörren är egentligen 83 cm, men jag har räknat in dörrkarmen också i de 96 cm. Det lilla vågräta strecket en bit från det nedre högra hörnet avser hur långt ut dörren når i öppet läge.
Soffa, fotpall, och fåtölj (och något slags sidobord) är det enda jag är sugen på att köpa nytt, så i övrigt behöver jag jobba med de möbler jag har.
Detta behöver få plats:
TV-bänk 148x47cm
Bokhylla x2, 90x36cm
Klösträd 90x65cm
Digitalt piano 130x30cm
Soffa (ej inköpt) förslagsvis 164x89cm
Om möjligt även fåtölj 89x89cm.
Någon som vill hjälpa mig att spåna på hur man bäst kan möblera mitt vardagsrum?
Jag är tacksam för all input!
Jag har funderat och funderat, men inte kommit på något perfekt ännu, men jag vet att Bilen brukar vara bra på detta, så jag testar!
Mitt vardagsrum är 449 cm x 324 cm. Längs med ena kortsidan finns ett fönster. Jag har försökt rita av rummet, men har ingen linjal så ber om ursäkt för wobbly linjer och ej 100 % skalenligt.
Dörren är egentligen 83 cm, men jag har räknat in dörrkarmen också i de 96 cm. Det lilla vågräta strecket en bit från det nedre högra hörnet avser hur långt ut dörren når i öppet läge.
Soffa, fotpall, och fåtölj (och något slags sidobord) är det enda jag är sugen på att köpa nytt, så i övrigt behöver jag jobba med de möbler jag har.
Detta behöver få plats:
TV-bänk 148x47cm
Bokhylla x2, 90x36cm
Klösträd 90x65cm
Digitalt piano 130x30cm
Soffa (ej inköpt) förslagsvis 164x89cm
Om möjligt även fåtölj 89x89cm.
Någon som vill hjälpa mig att spåna på hur man bäst kan möblera mitt vardagsrum?