Dentaku
Trådstartare
Nu behöver jag hjälp från alla bukes finsmakare och matlagningsintresserade. Min man fyllde år nyligen och vi bestämde att jag i present skulle laga en riktigt fin middag åt honom. Det skulle blivit idag men jag har varit sjuk hela veckan så vi får skjuta på det till nästa helg men jag har fått problem. Jag har total idétorka och har ingen aning om vad jag ska laga!
Jag fick samma present av honom när jag fyllde år och då såg menyn ut så här:
Förrätt: Pilgrimsmusslor med grön sparris, bacon och balsamicoreduktion
Varmrätt: Ankbröst med apelsinsås, potatisbakelse och broccoli
Efterrätt: Apelsinpannacotta
Jag vill alltså inte ligga på en lägre nivå än så. Efterrätten har jag en idé om, jag vill prova att göra chokladfondant men vad gäller för- och varmrätt står det helt still. Är det någon som har några förslag? Ett stort plus är om det är något som delvis går att förbereda dagen innan eftersom jag kommer att upptagen ända fram till eftermiddagen dagen i fråga och förmodligen behöva vila huvudet en stund innan jag förvandlas till någon form av mästerkock.
Jag fick samma present av honom när jag fyllde år och då såg menyn ut så här:
Förrätt: Pilgrimsmusslor med grön sparris, bacon och balsamicoreduktion
Varmrätt: Ankbröst med apelsinsås, potatisbakelse och broccoli
Efterrätt: Apelsinpannacotta
Jag vill alltså inte ligga på en lägre nivå än så. Efterrätten har jag en idé om, jag vill prova att göra chokladfondant men vad gäller för- och varmrätt står det helt still. Är det någon som har några förslag? Ett stort plus är om det är något som delvis går att förbereda dagen innan eftersom jag kommer att upptagen ända fram till eftermiddagen dagen i fråga och förmodligen behöva vila huvudet en stund innan jag förvandlas till någon form av mästerkock.