hjälp mig jag ska ställa ut!!

LadySara

Trådstartare
så har de då blivit dags att börja träna inför att ställa ut lillen i familjen.. men så till mitt problem jag har aldrig ställt förut å är inte alls hemma på detta.. är inte så intresserad om sanningen ska fram.

inte jag som ska ställa honom utan uppfödaren.
men vad kan jag träna på hemma är ett bra tag till s han ska ställas men bättre börja nu en att komma på de nån vecka innan .. så hjälp mig vad ska jag träna på??
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

Det vovven ska kunna är:
stå stilla snyggt i ringen
trava bredvid dig, på vänster sida
klara av att ngn okänd känner igenom den samt kollar tänderna

Undrar om jag glömt nåt nu...
Vad är det för ras???
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

en schäfer... 6mån snart
stå still kan vara ett problem men man får träna å träna...
trava bredvid är inga so helst problem..
har börjat med att alla som kommer hem till oss. kollar tänderna på han så de är en barnlek.. iaf hemma sen vet man aldrig.

sen så finns de risk ör domaren att han /hon blir uhjäl pussad.. itne allt för populärt kan jag tänka mig...
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

En så ung hund brukar de ha överseende med att den inte kan stå still, huvudsaken är att den kan vara still en liten stund så de hinner se hur den ser ut.
De flesta domare är ju otroligt hundkära och pussar brukar de gilla. Möjligtvis kan det stå ngt i stil med "mkt glad och pussig hund".

Var/när ska du ställa?
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

just schäfrar ska springa före dig i ringen och gärna "dra" i kopplet så att bakbensaktiviteten syns ordentligt.
Det är speciellt för schäfrar.

Jag tycker du ska fråga din uppfödare hur hon tränar hundarna inför utställning så att hunden inte blir förvirrad sedan på utställningen om ni tränat olika!

lycka till
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

håll i dig .. prämiären blir tyävrr säger jag men uppfödaren säger at de fixar han.. de blir ssm vårgårda.... sommar nån gång
 
Senast ändrad:
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

vi träffar uppfödaran ofta bor med mindre än 1 mil emellan.. + att hans fru är min frisör.
men man kan inte träna kolla tänder på mer än ett sätt. och eftersom han hateras dagligen av fler personern än mig å alla är juh olika så trornjag itne de blir ngn förvirring.. men självklart så ska vi juh oxå träna tillsammasn med ansra hundar på hundklubben...
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

Jag tänkte nog mest på stå-momentet som kan läras in på en mängd olika vis!

Viktigt är att hunden står stilla och att du kan efter att du ställt hunden, eventuellt flytta på ett (eller alla) benen till speciella positioner. Hunden ska ju stå "öppet" mot domaren (precis som hästar vid utställning).
Träna massor på detta så kommer det gå kanonbra på utställningen.

Och sedan träna att hunden kan göra detta med massa störningar runtomkring. Focus på dig som handler!

6 månader betyder inte att domaren har överseende med bus-fasoner, speciellt inte om det är en rasspecial. Möjligtvis på en "vanlig" utställning.

Ni kanske har möjlighet att åka på någon inoff innan, alltid bra att öva :bump:
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

jo övning ger juh färdighet som de heter...
tycker inte om stå momentet... tycker de ser så fel ut. tyvärr är de juh bara såna bilder som folk ser när de ser schäfer.. vt hur han ska stå och de kan han.. har juh fotats för uppfödarens skull. i mina ögon är han juh absolut snyggast jämt. men sk. schäferfolk som ser honom blir imponerad så han ska tydligen vara väldans snygg *stolt matte*
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

tycker inte att de ska vara nått överseende med busfasoner faktiskt. busa gör man hemma på utställning jobbr man. å speciellt inte på ssm.
va har du för vovve föresten??
 
Sv: hjälp mig jag ska ställa ut!!

Jag har en chinese crested så det är ju stoor skillnad på dom och på schäfer hehe, men jag har faktiskt ställt schäfer en gång på en inoff åt en uppfödare som hade två kullar som skulle ställas. Det resulterade i BIR på den hunden jag ställde *stolt handler :D *

Sedan har jag hjälpt henne att träna schäfrarna inför utställning också.

Och hon hjälper mig med utställningsknep på chineserna för hon har uppfödning av chinese crested också! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Redfox
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp