Hjälp mig hitta tapeten!

Taefill

Trådstartare
Jag har sett en tapet i flertalet lägenheter, och även i något inredningsprogram tror jag. Men självklart hittar jag den inte någonstans nu, inte ens på bild :crazy:
Den är iallafall en ganska ljus/blek turkos, med stort blommönster på. Jag tror att mönstret är typ vitt och ljust guld, ite metallicaktig. Väldigt lätt och fräsch tapet liksom, skitfin tycker jag :love: Den kan vara något eller ett par år gammal, men jag har sett den i flera lägenhetsannonser utspridda över landet så den borde gå att hitta... Tips någon?
Jag vet att det är lite att gå på, men om någon kan hjälpa mig hitta den vore det guld.

Sv: Hjälp mig hitta tapeten!

Nä, det är inte den tyvärr. Men den är lite lik, "min" är lite ljusare bara.

Du kanske tänker på någon av magnoliatapeterna? Finns lite olika varianter, dyrare och billigare. Boråstapeter hade en som utgått nu, bildgoogla på Boråstapeter Linné och kolla.

/Erica

SA111-03.jpg

20401308_m.jpg

ta30720_76749957.gif

Vilken är närmast den du söker?

Den första är närmast, men inte riktigt rätt. Nu när jag har klurat på saken en natt börjar jag fundera på om den jag letar efter kanske bara är turkos med mönstret i guld eller någon metallicaktig turkos. Så det är kanske inte riktigt så skarp färgskillnad som på de tapeter här i tråden.
Men den är helt klart mest lik den första av dina bilder iallafall.

Måste det vara exakt den tapeten då? Kan du inte hitta någonting liknande i affärerna som du gillar?

Nä, det får nog bli någon annan för jag tycks inte hitta den. Hade varit kul eftersom den är så sjukt snygg, men har den utgått eller något så får jag ju hitta någon annan jag gillar helt enkelt.

Men det brukar alltid finnas några rullar kvar av någon tapet, även om den utgått för ett par år sedan. Det beror ju på hur mycket tapet du behöver dock.

Kommer du ihåg vilket inredningsprogram tapeten varit med i? Någonting speciellt om programmet? I så fall är det ju bara att leta i eftertexten och kolla vart tapeten är köpt och sedan höra med dem.

Intrade har en hel del udda tapeter som är dö'läckra! Något liknande som du nämner har min dotter valt som fondvägg!

Tack alla för tipsen, men fortfarande har jag inte hittat den :crazy:
Men jag har hittat jättemånga andra snygga tapeter, så det är nog inga problem ändå :)

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 495
Senast: cherie
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
5 118
Senast: svea
·
Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
5 046
Senast: Shenzi
·
Hemmet Jag ska flytta till en ny lägenhet nu i månadsskiftet. Denna lägenhet är just nu under renovering varpå jag har fått vara med och välja...
Svar
5
· Visningar
1 594
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka