Hjälp mig hitta skor till sommarens resa

Araminta

Trådstartare
Jag ska ut och resa i Juni och jag inser att jag behöver införskaffa ett par vettiga skor. Det blir en hel massa kringresande i Centraleuropa, huvudsakligen lite större städer. Det fullkomligt kryllar av snygga sneakers just nu men för att skona mina fötters (och medpassagerares) skull letar jag efter några som är hyfsat fotriktiga och dessutom inte agerar som fodrade plastpåsar i värme.

Help? :o

Jag tycker löparskor funkar bäst, använder flera av Nikes modeller som vardagsskor och promenadskor då de ofta är snygga och inte ser så typiskt löparaktiga ut.

Löparskor eller vandringsskor, några som sitter bra på foten och har bra dämpning.
Finns flera vandrings eller fritidsskor utan Gore-tex. Till exempel köpte @russinbulle några fina och lätta häromdagen som såg väldigt luftiga ut :)

Keens sandaler gillar jag om du kan tänka dig nåt mer öppet än en träningssko (kanske som komplement?). Sköna och fotriktiga sulor (med tåskydd), men ändå öppna och luftiga.

Bildexempel:
F%20r%20M%20n%20Kvinnors%20Keen%20Venice%20H2%20Sandal%20Svart%20Gargoyle%2055_LRG.jpg

Jag ska ut och resa i Juni och jag inser att jag behöver införskaffa ett par vettiga skor. Det blir en hel massa kringresande i Centraleuropa, huvudsakligen lite större städer. Det fullkomligt kryllar av snygga sneakers just nu men för att skona mina fötters (och medpassagerares) skull letar jag efter några som är hyfsat fotriktiga och dessutom inte agerar som fodrade plastpåsar i värme.

Help? :o

Jag älskar mina sketchers med memory foam.
Enda sportiga skorna jag kan tänka mig.

Jag har de här i vitt. Underbart luftiga men skyddar ändå foten. Har som mest varit i dem ett dygn, en historia jag inte tar här :D

Salomon W's Techamphibian 3 Black / Dark Cloud (L12849000)

Den senaste versionen av Salomons klassiska amfibiesko.
Den har nu ännu mjukare insida, bättre konstruktion av plösen och förbättrade detaljer för att hjälpa dig att prestera. Sidorna i mesh släpper igenom vatten men håller grus och skräp ute. Skon snöras snabbt och bekvämt med Salomons Quicklace™ och sedan stoppar du in överblivet snöre i fickan högst upp på plösen, så de inte fastnar i något. Hälen är flexibel och justeras med två remmar men om du hellre vill använda skon som en sandal går det utmärkt att trampa ner hälen. Sulan har bra fäste på de flesta ytor och fungerar utmärkt även på blöta underlag. Skon är perfekt för vattennära aktiviteter, som skön semestersko eller som paddelsko.

Detaljer:
- Ventilerande mesh, håller grus och skräp ute.
- Snabbtorkande material.
- Justerbar och flexibel häl, använd skon med eller utan.
- Quicklace™ snörning, med ficka.
- Mjukt foder med sensifit.

Vikt: 260 gram, UK 5.5
Salomon_Ws_Techamphibian_3_Black___Dark_Cloud_L12849000_00[1470x849].jpg

Jag älskar mina Keen-sandaler! (Precis såna som @Zaga visade.) Jag använder dem typ (nästan) året runt... :o Perfekta för precis alla tillfällen från stadspromenader till hard core biolognörderi ute i naturen. De får fem stjärnor av fem möjliga! :up:

Tack för alla svar! :bow:

Jag ska kolla vidare på Nikes utbud och även på Sketcherskorna som någon tipsade om. Dessvärre är jag något för fåfäng för att förmå mig att köpa sportsandaler, även om de ser ruggigt praktiska ut. Då packningen kommer försöka hållas på ett minimum så måste jag ändå känna att skorna håller för ett och annat krogbesök och annat lite mer propert.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka