Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

bettysmatte

Trådstartare
Skrev ju för ett tag sedan om att jag ville göra söta hästar i cernitlera. Nu har jag hittat en bra "mall" och hästarna (har gjort två redan) blev riktigt bra:). MEN jag skulle vilja att de hade fina blanka svarta ögon. Just nu har de ögon av svart lera, men enligt "mallen" ska de ha ögon av något annat material. Glaspärlor kanske? Någonstans runt 4 mm i diameter. Var hittar jag bäst detta? Vill kunna köpa en påse med några stycken i till vettigt pris. Vill liksom inte köpa på mig 1000 st pärlor, om jag inte behöver...;)
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Det brukar finnas pärlbutiker där man kan köpa pärlor till lösvikts- eller styckepris.
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Har du, eller någon annan, något tips på affär (internet) där man kan köpa?
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Tradera är en guldgruva för dylika saker! :) Prova att googla annars.

Får vi se dina hästar? Jag är jättenyfiken.
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Kan du väl få ;):

PB300005.jpg
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Vilka söta små varelser!!! :love: Panduro och Tiimari brukar kunna ha pärlor.
Vad gör du med dem sen? Jag skulle vilja fästa magnet på dem o ha på kylen eller nåt sånt :love: Som ett älghuvud, fast häst i miniatyr :love:
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Jag har stuckit ner en bit ståltråd vid "manken" ;), så att man sätta fast ett snyggt band. De ska sitta på julklappar i första hand, hade jag tänkt.
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

Vad coolt! Men vore det inte en bonus att limma dit magnet, så kan mottagaren sätta den på kylskåpet om den vill? (Jag hade gillat den idén som mottagare i alla fall, de var skitsöta :love: )
 
Sv: Hjälp mig hitta "ögon" till mina cernithästar!

På pysselportalen.se så finns det svarta runda glaspärlor i både 4 och 6 mm. :)
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 326
Hästmänniskan Hejsan, Lite bakgrund - Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har...
Svar
11
· Visningar
1 976
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 516
Senast: Equidaem
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 514
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp