Hjalp mig hitta laten!

micaelathegreat

Trådstartare
Eftersom jag ar alldeles for vag for google sa kanske Buke kan hjalpa mig?

En ganska lugn lat med en kille som sjunger om karlek (och kanske lite heartbreak? Eller kanske inte. Inte sa saker pa det.) och kanske nagot om hur karlek ar. Paminner mig lite om Coldplay eller James Blunt eller sa kanske? Ratt ny sang tror jag. Kanske?

Som ni ser sa ar har jag varldens basta beskrivning. Jag har alltsa varken text eller melodi till den. Saaaa, eh, hjalp? :angel:

Tillägg: Han kanske eventuellt sjunger om typ något i stil med "if this was....". Typ möjligt scenario eller så.

Gaaah. Jag är så dålig på att förklara att jag inte ens förtjänar att hitta låtfan.

Jag hör inte till U och jag kunde inte bry mig mindre om musik av den stilen men JAG VILL VETA VILKEN SÅNG DU MENAR! Man blir ju tokig! :D

Jag har googlat och googlat, kollat youtube o.s.v. men utan resultat (annat än typ Nickelback).

Har du kollat radiostationernas spellistor och hitlistor? Jag brukar kolla namnen på låtarna och spela på spotify tills jag hittar :D

@micaelathegreat
Var har du hört den någonstans? På radio? Ute på krogen? Nån som nynnat för dig? En get som bräkt fram den?
Är den akustisk? Piano/gitarr? Harpa? Eller mer ös än så?

(Mvh, hörde själv en låt i ett provrum som jag inte för mitt liv kan hitta trots intensiv googling. Frustrationen. Har inte heller text och kan ju inte beskriva melodin. Det enda jag vet är att jag eventuellt hört den i Grey's anatomy innan, samt att jag tycker att den låter lite "rymdskepp". :up:)

@micaelathegreat
Var har du hört den någonstans? På radio? Ute på krogen? Nån som nynnat för dig? En get som bräkt fram den?
Är den akustisk? Piano/gitarr? Harpa? Eller mer ös än så?

(Mvh, hörde själv en låt i ett provrum som jag inte för mitt liv kan hitta trots intensiv googling. Frustrationen. Har inte heller text och kan ju inte beskriva melodin. Det enda jag vet är att jag eventuellt hört den i Grey's anatomy innan, samt att jag tycker att den låter lite "rymdskepp". :up:)

Då låter det som något som Owl City har gjort! :D

Typ de här:

De har även andra bra låtar med lyrics som är som är som karameller:

I'll be out of my mind
and you'll be out of ideas pretty soon.
So let's spend the afternoon
in a cold hot air balloon.

och

If you cut me I suppose I would bleed
the colors of the evening stars.
You can go anywhere you wish
cause I'll be there, wherever you are.

Så gölligt! :D

Senast ändrad:
@em-pirre Ska forsoka se om jag kan hitta den. Var lokala radiostation har varldens samsta hemsida tyvarr. :(

@Lillelorden Jag horde den nog pa radio tror jag. Formodligen. Mojligtvis i bilen. Eller klubbhuset pa footyn. Men de har nog samma radiostation igang. Den ar inte akustisk men lite at det hallet tror jag. Om jag sager att kanslan jag fick nar jag lyssnade pa den var "vemodigt hoppfull", hjalper det da? :cautious:

@niphredil Stammer perfekt in pa beskrivningen men nej, tyvarr. Aven om jag forstar att tankarna automatiskt gick till den har. :up:

(De ser ut som valdigt flashiga Power Rangers.)

(Och de har alltid sa bra koreografi!)

@Blueberry

Njää, det är inte rymdskepp åt det hållet! :D Alltså, det är nog verkligen mer att jag tolkar det spaceigt än att det faktiskt är det. Tyvärr. Har för mig att det är en snubbe eller kanske två som sjunger, hans/deras röster låter lite typ synthigt (?) kanske? Och sen tror jag att i refrängen sjunger de någonting om "lost my direction" "lost for direction" eller nåt åt det hållet. Ytterst oklart!

Edit: Det låter väldigt mycket som Pet shop boys, fast det är inte dem!

(ursäkta trådkap)

@micaelathegreat
Hm. Hemskt dåligt insatt i Australiensisk radio tyvärr! Det är inte någon "lokal (?)" förmåga som typ Ben Howard eller Matt Corby?

Senast ändrad:
@Blueberry

Njää, det är inte rymdskepp åt det hållet! :D Alltså, det är nog verkligen mer att jag tolkar det spaceigt än att det faktiskt är det. Tyvärr. Har för mig att det är en snubbe eller kanske två som sjunger, hans/deras röster låter lite typ synthigt (?) kanske? Och sen tror jag att i refrängen sjunger de någonting om "lost my direction" "lost for direction" eller nåt åt det hållet. Ytterst oklart!

Det är inte någon låt ifrån Daft punk då? Dom har en del ufolåtar. :D

Jag hittade den!!!!!! Wohoooooooo! Det var en "lokal" artist, vet ej om han ar "slappt" i Europa?

Och om ni nu tycker att min beskriving inte stamde sa ar det helt korrekt. :up:

(Och var jag fick Coldplay ifran vet jag inte.)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 897
Senast: cucoomber
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: hastflicka
·
Ridning HejHej, bara jag igen. *vinkvink* Lite mer liv har an dressyrforumet, och mkt tekniskt tal har, sa tyckte traden passade bast har inne...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 159
Senast: flashlight
·
Hundhälsa Nagra av er har kanske minns oss - jag och min laskiga rottweilervalp :P Tack vare alla goda rad pa buke sa blev det tilltankta...
Svar
19
· Visningar
2 634
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama