Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

*KL*

Någon som har erfarenhet av att skicka mail till Gustavsberg? Jag skickade ett mail i söndags och jag vet att det är semestertider. Men det står på hemsidan att de inte hinner svara på alla mail så jag undrar om det är så att om man inte fått svar på ett par dagar så kommer man inte att få svar alls?

Jag har is i magen så det är ingen panik, bara nyfiken. Jag vill ju verkligen veta vad servisen heter! :)
 
Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

Det finns samlarforum på nätet (googla) där kommer du säkert att få snabbt svar. Eller maila en auktionsfirma.
 
Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

KL

Läste i senaste Lantliv att det är Porslinets dag i Gustavsbergs hamn på Värmdö den 28/8. Där kan man ställa frågor till experter och få sitt porslin värderat.
Långt för dig att åka, men du kanske kan skicka en representant.
 
Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

Det finns samlarforum på nätet (googla) där kommer du säkert att få snabbt svar.
Jag tog ditt råd och joinade ett samlarforum för porslin. La upp min bild och hoppades på svar. Fick massor med svar, men ingen visste!!

Men så kom det idag: En avslutad auktion hittades på auktionsfirman Craaford i Lund och min servis heter Vildros. :)

Nu kan mitt letande för fler delar påbörjas. Tack så jättemycket för hjälpen! :) :bow:
 
Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

Det var verkligen en supersöt servis! (Själv samlar jag på Hagtorn!)
 
Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

Ja, jag blev helt kär när jag såg den. Men nu när jag tänkte börja samla ordentligt så inser jag att detta med att leta på auktioner är ett heltidsjobb. Finns det verkligen inget lättare sätt än att kolla alla auktionsfirmor när de har auktioner och sedan hålla reda på det så att man kan leta igenom katalogerna?

Finns det ingen app för sammanställning av alla auktioners kataloger?
 
Sv: Hjälp mig hitta Gustavsbergs-servisen

Även det står Gustavsberg behöver det inte vara just Gustavsbergs tillverkning. Utan den kan vara gjord av en oberoende person i Gustavsberg men inte under Gustavsbergs porslinsfabriks styre.

Förstår du vad jag försöker förklara?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp