hjälp mej

K

_klara_

min katt fick för en månad sen en kull ( innan hon fick den så har hon bara gillat torrfoder inget annat) men nu så äter hon allt från fåglar till matreser, å mjukmat okså jammar hon mycket varför gör hon det? är hon mammig?

Sv: hjälp mej

Dräktiga katter och katter med kattungar brukar förändra sina matvanor. Det är inte ovanligt att de börjar äta saker de tidigare inte ens skulle tänka på att röra. Gissningsvis blir de mindre kräsna just för att de behöver mycket energi när de har ungar eller är dräktiga.

Att hon jamar mycket kan bero på att hon snackar med bebisarna. Mina honor har varit väldigt pratiga med bebisarna. har ingen aning om vad de säger men de pratar väldigt mycket iaf.

När de väl tar paus från bebisarna brukar de vara väldigt kontaktsökande och kan då prata mer med oss människor också, för att få uppmärksamhet. Även en mamma behöver uppmärksamhet.;)

okej tack! men hon jamar ganska mycket just! hon brukar väcka mej på nätterna ( jobbigt mitt i natten)

Hon kan ha börjat löpa igen, katter kan löpa ganska snabbt efter de fått en kull, det är därför de lätt kan få två kullar på en sommar när de springer fritt okastrerade.

Om ni inte tänkt ta en till kull på katten skulle jag hålla henne inne nu, eller ifrån okastrerade hankatter, annars är det stor risk att hon bli dräktig igen.

Lycka till.

Det är bra med variation vet du väl..;) Då gör det inte så ont i svanskotan...

jaa det kankse hon gör. inte jag kan inte så mycket om katter!

T*R*O*L*L

Att katten jammar är väl bara bra, då kan du ju lyssna på musik medan du hittar på dumma historier? :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
2 256
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama