B
bii
hej!! någon som är duktigt på o förklara i skrift hur jag går till väga för att få hästen o gå på tygeln ??? TACK PÅ FÖRHAND!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låt dom hänga framför hästen, då går den garanterat på tygeln!bii skrev:hej!! någon som är duktigt på o förklara i skrift hur jag går till väga för att få hästen o gå på tygeln ??? TACK PÅ FÖRHAND!
Bill skrev:Låt dom hänga framför hästen, då går den garanterat på tygeln!
/ Bill
bii skrev:hej!! någon som är duktigt på o förklara i skrift hur jag går till väga för att få hästen o gå på tygeln ??? TACK PÅ FÖRHAND!
canto skrev:Asså.. först värm upp hästen.. sedan gör sidförande rörelser.. arbeta på böjt spår m.m. ...sit med bra sits och försök inte att dra ner hästen i form med tygeln.. ha ett bra grett om den bara sedan är det skänkeln man ska använda inte banka men krama om med skänkeln...
hoppas det funkar...
Kramizar
Atta skrev:Ett enkelt sätt för mig är att man kramar t.ex vänster tygel två gånger och höger en gång, vänster en gång, höger tre o.s.v. Blir bettet lite rörligt så brukar de ta form när man har hästen där så blir man stilla i handen som belöning. Tar de upp huvudet igen så brukar det räcka med lite "pill" så bettet kommer i rörelse. det viktiga är att man är mjuk i handen så att man inte drar och sliter.