Hjälp med vad som behövs fixas innan tävling

K

krixt

Jag har tänkt att börja tävla dressyr med min häst som jag haft i 1,5 år.
Funderar lite på vad jag behöver fixa innan. Licens måste jag skaffa, hästen är en import häst och har inget svenskt pass, måste man ha det? måste hästen vara chipmärkt?

Jag har grönt kort, licens och allt det där, hästen är vaccinerad... något mer jag måste tänka på?

Jag har bara tävlat i hoppning förut och det var många år sedan på ponnytiden med klubbkompisarna.
Hur är det i de lägre klasserna på dressyrtävling, har alla kavaj på sig?
Tacksam för hjälp :laugh:
 
Sv: Hjälp med vad som behövs fixas innan tävling

Hästen behöver inget svenskt pass så länge du inte tänkt rida championaten, chip behövs inte heller.

Jag har nog i princip aldrig sett ngn som ridit i annat än kavaj förutom på klubbtävlingar, det finns ju ganska billiga att fynda.

Lycka till!
 
Sv: Hjälp med vad som behövs fixas innan tävling

Får man rida i annat än kavaj?

ts: Tänk på att ryttarens licens måste lösas år till år så om du inte tävlat på nåt år, måste du lösa en ny via tdb.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Sootie
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp