Hjälp med tränsköp

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Jag har letat förtvivlat efter ett speciellt träns jag vill ha, jag vet precis hur det ska se ut men inte hittat det, undrar om ni kan hjälpa mig om ni vet någonstans som det kan finnas.
Det ska se ut såhär:

Brunt med SMALA remmar och mässingsspännen, fodrat med vitt på nos och pannrem (bara nosremmen går också bra med fodring), helst inte över 600 kr med tyglar.

Tack för hjälpen :bump:

Sv: Hjälp med tränsköp

Lillhästen i Stav (www.lillhastenistav.se) saluför olika Jacsonträns. De har bl.a. modellen Cosmos som är en modell med smallare remmar. Detta träns finns i svart och brunt med mässings eller stålspännen. Dock så är det ingen vit fodring på det, men du kan ju köpa till en annan nosgrimma som det är vit fodring på och sätta det på Cosmos tränset i stället? Cosmos tränset kostar i alla fall bara 220:- exkl. tyglar dock.
Men tyglarna är också rätt billiga och positivt är ju att man får välja själv vilka tyglar som man vill ha till. Vävribb kostar 95:-, Kantflätade lädertyglar kostar 150:-, slät lädertygel med stoppar kostar också 150:-, Grepptygel och Läder/Gummitygeln kostar också 150:-.

Nu så finns i Jacsons nosgrimmor med på Lillhästens hemsida men ring till dem och kolla om de inte kan ta hem en åt dig. Så gjorde jag när jag beställde, jag ville ha Jacsontränset Boheme fast med remontnosgrimma i stället, så jag köpte Bohemetränset då såklart och sedan köpte jag Jacsons remontnosgrimma, kostade runt ca 120:- eller något sådant och så bytte jag bara nosgrimman på tränset. :)

Så om du köper Jacsontränset för 220:-, sedan ett par tyglar ja räkna för 150:- då kan du ju välja i princip vilka du har och sedan kan du ju räkna med uppåt 150:- då för säkerhetsskull, för nosgrimman. Då kostar allt som allt 520:-.

Kan i alla fall rekommendera Jacsontränset. Billigt, Men bra läder. Mjukt och fint!
Har både träns och stigläder från Jacson som jag är mycket nöjd med.

Jacson har både Boheme och Novarro som du beskriver. Billiga och prisvärda, dessvärre är inte remmarna så smala, men det är inget som jag stör mig så mycket på (har både ett Boheme och ett Utrillo från Jacson, och är jättenöjd med båda två).

Okej tack för era förslag :bow:

Någon annan som kanske har fler??

Hejsan!

Tack för hjälpen men tyvärr fanns det bara i svart och jag vill ha brunt :smirk:

:bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Äldre Nytt tillfälligt nick då det är känsligt. Kort sammanfattning: Där jag bor finns en mindre förläggning med c:a 20 asylsökande unga... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 705
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 072
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 054
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka