Hjälp med träningsschema

scientifical

Trådstartare
Hej!
Under vintern har min valack drabbats av en mycket lindrig senskada. Vi åkte till en ATG-klinik och gjorde böjprov + ultraljud. Böjprovet var helt rent men på ultraljudet såg man att yttre böjsenan var lite tunnare än normalt. Han ordinerades vila och idag, 6 veckor senare, var vi tillbaka hos veterinären.
Vi ultraljudade senan igen och den var i princip helt återställd, hurra! :D :love:

Då kommer det nya arbetet, att sätta igång honom igen. Vi har inte någon stor erfarenhet vad det gäller igångsättning från senskador, är det någon som har några tips/saker man ska tänka på? Under viloperioden har han skrittats (fritt och på tygeln) ca 3-4 gånger i veckan de senaste 3 veckorna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 283
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 631
Senast: Josofinito
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 606
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp