hjälp med stallinredning

Baddy96

Trådstartare
håller på att bygga ut stallet, inte mycket bara 56 kvadratmeter (yttermått) men vet inte hur jag ska placera boxarna. VIll helst att det ska få plats tre boxar, men inser att det egentligen är i mesta laget på en så liten yta. Det är mestadels ponnyer som ska finnas i stallet (precis börjat avla lite på knabstrupperponnyer), + en tävlingshäst. Här är mitt förslag...nån som vill kommentera, komma med bättre förslag. Det börjar bli lite akut för golvet juts imorgon och jag måste veta vart vi ska ha avloppsbrunn och så....

http://s156.photobucket.com/albums/t15/Baddy96/?action=view&current=stallet.jpg

Sv: hjälp med stallinredning

Min första fråga blir direkt: varför har du spolspiltan mitt i, det blir väl svårt att undvika fukten i resten av stallet då?

Är den gamla delen befintlig med boxar och allt, liksom väggen mellan den och den nya?
Jag skulle nog hellre fortsätta med boxar i överkant, och ha spolspiltan ( om möjligt) i hörnet där porten är ritad. För det verkar ju finnas mööjlighet till dörrar i framkant?

Med spolspilta mot yttervägg är det ju lättare att skaffa adekvat ventilation om den kommer att användas mycket.

Och vart skall sadelkammare och foderförvaring ske? Skottkärror och grepar etc?

Sv: hjälp med stallinredning

den gamla stalldelen ser ut som på ritningen, väggen emellan gammal och ny stalldel är bärande och kan tyvärr inte tas bort helt. Att jag har en port på den vänstra kortsidan beror på att hagarna ligger precis utanför och det är praktiskt att kunna släppa ut det hållet. Sadelkammare och foder förvaras i två rum innanför den gamla stalldelen..
tror du att det funkar att ha tre boxar på det utrymmet då? Det är b-c-ponnyer som ska bo där:)

Liknande trådar

Anläggning Skulle behöva lite bra inputs på en bra planering på mitt nya stall. Jag får verkligen inte till någon bra lösning :( Jag har själv...
2
Svar
37
· Visningar
8 210
Senast: Rie
·
Foder & Strö Har en unghäst korsning halvblod/nordsvensk. Just nu får hon ca 12 kg hö på ett dygn, 1/4 dels kilo avelpellets morgon och kväll så...
Svar
4
· Visningar
951
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Masse
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 685
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama