Twihard
Trådstartare
Hej!
Jag tänkte bjuda min pappa och hans fru på middag men har inga bra recept eller idéer och är praktiskt taget novis i köket. Jag har försökt googla men hittar inte något jag fastnar helt för. Finns en del allergier inblandat, men undrar om någon har tips på recept på måltider gjort av nötkött, fläskkött, nötfärs eller blandfärs (alltså köttväg endast ko eller gris - inte fågel, fisk eller mittemellan
).
Det kan inte innehålla:
Kyckling/kalkon
Fisk/skaldjur
Svamp (varken kantarell, tryffel, champinjon - ingen svamp)
Kronärtskocka
kål
spenat
Palsternacka
Är lite osäker på avokado - har för mig min styvmamma inte kan äta det, men ska fråga.
Däremot grönsaksfonder funkar vilka som - vare sig det ovan finns i eller inte.
Jag är oerhört sugen på att bjuda på någon krämig pasta, kanske med strimlad lövbiff? Eller egengjord hamburgare? Eller gratäng?
Ost är en favorit hos mig.Så, kan någon komma med något roligt recept? (gärna då även hur mycket av allt/hur jag ska gå tillväga steg för steg).
Jag tänkte bjuda min pappa och hans fru på middag men har inga bra recept eller idéer och är praktiskt taget novis i köket. Jag har försökt googla men hittar inte något jag fastnar helt för. Finns en del allergier inblandat, men undrar om någon har tips på recept på måltider gjort av nötkött, fläskkött, nötfärs eller blandfärs (alltså köttväg endast ko eller gris - inte fågel, fisk eller mittemellan

Det kan inte innehålla:
Kyckling/kalkon
Fisk/skaldjur
Svamp (varken kantarell, tryffel, champinjon - ingen svamp)
Kronärtskocka
kål
spenat
Palsternacka
Är lite osäker på avokado - har för mig min styvmamma inte kan äta det, men ska fråga.
Däremot grönsaksfonder funkar vilka som - vare sig det ovan finns i eller inte.
Jag är oerhört sugen på att bjuda på någon krämig pasta, kanske med strimlad lövbiff? Eller egengjord hamburgare? Eller gratäng?