Hjälp med pris på hopphäst!

S

somjagvillvara

Undrar vad ni tycker att hästen är värd.

Valack, 12 år, 165, mkt fin stam. Mest gått nationell och elit. Startad en gång 145 förra året med fyra rivningar. Tidigare placeringar 140 men går nu med annan ryttare upp till 130 med någon enstaka placering i 120 nationell/regional. Gick falsterbo som 6:åring och debuterade 140 som sjuåring. Inti tittig på hinder och mkt okomplicerad i all hantering. Men med den ryttaren som nu rider honom har han ganska mkt tidsfel, men det berodde på mkt volter av ryttaren som ofta gjorde det på alla hästar :O

Vad hade ni gett för en sådan häst?
Tacksam för svar.

Sv: Hjälp med pris på hopphäst!

Ingen aning men om typ ett halvår då vi sålt en av ponnysarna vill jag ha tag på exakt en sån.:angel:

Stammen skulle jag inte betala ett öre för med tanke på att de är en valack.

Verkar som den är stabil i 130 .. så 100 000 kanske.

Säger som FT: Strunta i stammen. Det är en vallack.

Men jag betalade 100 000 för min häst. Han har gått nationell 1,20 med plac. Tyckte det var ett lagom pris.

120 - 150 000 skulle nog vara lämpligare, enligt mig.

110 000-120 000 om man gemför med vad som finns ute på marknaden.

Ca 100 000, den har ju bara gått neråt i klasserna under åren och har idag bara plac i 120 om jag läste rätt?
Den är en valack så stammen är ointressant, likaså gamla tidigare resultat om den inte går dom klasserna igen, vilket kan tyda på att den antingen inte är tillräckligt försiktig eller så har den börjat att stanna(för försiktig) och behöver en bra ryttare.

Om den är stadig i 130 och även fått lite placeringar så kan den nog kosta 180.000 kanske. Eller är det i 120 den har placeringar? För isåfall tycker jag nog max 150.000 för då har den ju blivit sämre, om den tidigare startat 145.

Senast ändrad av en moderator:

110-120 tusen skulle jag tro.

Tack så mkt för svaren :D Ryttaren som rider honom nu har inte ridit honom så mkt så han har inte kommit upp så högt i klasserna. Han har mkt placeringar 130-140 med förra ryttaren i nästan bara nationellt och elit. Om man kollar på annonser så är det många som sätter tex 100000-130000 för en häst som typ är placerad i 120, startad 130. typ 11 år :O Han har ju ändå gått 140-145 förra året med förra ryttaren. Och mkt placeringar 130 förra året. Det är så himla svårt det där med om hästen har rätt pris xO

runt 100 även om det är en val e ju inte stammen helt utesluten! för har den bra stam med bra hopp så blir det ju att den kostar mera, jag vet en häöst som är jätte dyr för att den har super stam och bra hopp.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: ameo
·
Ridning Känner att jag skulle behöva lite hjälp med detta. Har ingen irl som jag kan diskutera detta vettigt med utan hoppas på att få hjälp här...
2
Svar
25
· Visningar
4 260
M
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att byta häst med en tjej som skall satsa helhjärtat på hästarna. En av hennes räcker inte riktigt till och det...
2
Svar
24
· Visningar
2 674
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar