Ska jag byta hästen eller är jag dum?

Sv: Ska jag byta hästen eller är jag dum?

jag hade bytt..

men som tidigare sagt, se till att få en rätt mellanskillnad eller gör upp om att du ska få första fölet efter hingst som du väljer.. :idea:

Om det är en häst som du vill ha efter barnåren dvs du harinte tänkt tävla några högre klasser och blir inte ledsen över att inte få hoppa så högt längre då låter det bra.

Men mellanskillnaden på prissumman på din häst och hennes borde vara rätt rejäl. Låt dej inte luras på den bara.

Min tanke och förhoppning är ju att kunna tävla i högre klasser igen längre fram. Men eftersom vi får tvillingar kommer det dröja och den hästen jag har nu har sin supertid framför sig just nu så då tycker inte jag att det är ett alternativ att låta henne "vänta" på mig.

Jag rådfrågade en tränare igår ang mellanskillnaden och han ansåg att det är ett "skambud" :o så bra koll hade jag. Ska prata med dem ikväll och säga vad tränaren sa och går de med på att höja mellanskillnaden så pass mkt så blir de nog byte trots allt.

Vad har du för ambitioner med häst sen? När du får lite mer tid igen?
Vill du komma tillbaka till samma nivå där du är idag eller är du nöjd med en häst med mindre kapacitet?
Vill du gärna ha häst nu när du ska få barn eller kan du tänka dig att vara utan ett tag?

Om jag vore du så skulle jag istället för att byta, sålt hästen.
Då får du de pengarna som hästen är värd och kan sedan köpa dig en ny häst när du känner att du har tid igen.

Jag har höga ambitioner.. Jag har en massa planer, men eftersom barnen inte är här än så har jag inte den blekaste om ngt blir som jag tänkt.

Jag vill inte vara utan hästarna en sekund men vi får väl se vad jag säger om den saken sen om jag är en trött tvåbarnsmamma ;)

Eftersom du känner de andra väl och vet att det skulle fungera så skulle jag faktiskt inte tvekat en sekund !

Du kommer bara att få dåligt samvete om du inte har tid för henne och kan/hinner/orkar med den träninng som krävs.

Eventuellt skulle jag (avelsnördig som jag är) be att få ta ett föl på henne i framtiden - men det är ju bara jag det. Du kanske inte alls är sugen!

Lycka till med både häst och bebisar !

Jo du har en mkt bra poäng där! Jag ska fundera på det också. Hon har fått föl en gång innan och var ju faktiskt en bra mamma också. Men nu ska hon absolut tävla ett tag, det var därför jag skrev att det inte var aktuellt att hon skulle få föl nu. Dock hade jag inte en tanke på att man faktiskt kunde säga att man vill ta föl på henne längre fram, smart!

Hur gick det? Tur att du frågade tränaren också så du inte efteråt kommit på att du gjort en förlustaffär.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
890
Senast: Bison
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 191
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 953
Senast: Farao
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka