Hjälp med "översättning"

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 764
Sv: Hjälp med "översättning"

Det är MJ som står längst ner, men antagligen är det råprotein som anges 10%, smb rp blir lägre, jag tror att du kan räkna med ca 55-60 gram i smb.

Tackar! Det var mest det jag undrade över, framför allt proteinet. Nu står min hjärna helt stilla, men 10% rp eller 100 g per kg foder, blir ca 0,5% smrp eller 50 g per kg foder?
Eller? :o

Det ser ju ut att vara smältbar (digestible) energi i analysen. Vi använder ju omsättbar (metabolizable) i Sverige så hos oss skulle det blivit lite lägre MJ.

Sara

Man multiplicerar den engelska och tyska (även franska?) Mj med 0,86 så får man fram den svenska.

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 444
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 632
Foder & Strö Min shettis sto 20 år konstaterades ha EMS efter fått fang utan någon synbar anledning. Hon har haft fang tidigare och har sen 10 år...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: katja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka