Hjälp med lax!

Polly_Mulle

Trådstartare
Köpt laxfilé som ska tillagas i ugn har jag bestämt, men hur vart det nu med gradantal?

Ska den packas in i folie eller bara ligga på folie? och hur länge ska den vara inne?
Hjälp! Jag börjar bli hungrig...
 
Sv: Hjälp med lax!

Jag brukar köra på 175 grader, har jag för mig. Lägger den bara i form, lite vatten i botten, salt och kanske lite citronpeppar eller dill på. Så får den stå inne i ugnen tills den är genomstekt (typ 15-20 min), vilket jag brukar kolla genom att sticka med en kniv i den och sen känna om bladet är varmt. Lätt som en plätt. :)
 
Sv: Hjälp med lax!

Jag gjorde lax file i folie i lördags :d

Hade min inne i ca 20-25 min i ca 200 grader tror jag (de gick in i ugnen ihop med pommefritten så laxen var inne så lång tid som pommesen tog :D)

Jag hade mina i folie med lite salt och peppar, dijion senap, färska örter och en skriva citron, det var allt jag hade hemma, blev jätegott! :d:d
 
Sv: Hjälp med lax!

skär upp och gör lite olika varianter :idea:

jag kör:
*saltbädd
*folie med peppar och lite öter på
*sesamfrön

kör nog 220 grader eller något.. säkert bättre med lägre!

Tycker den blir saftigare med folie :)

fasiken va sugen man blev på lax nu då :mad:
 
Sv: Hjälp med lax!

det blev jättegott, slängde in den på folie, 175 grader med lite smör och citronpeppar
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
582
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 908
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 045
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp