hjälp med kod - override länkfärg

tjenixen

Trådstartare
jag är inte jättebra på det här m kod, men brukar kunna fixa basgrejer om jag sitter och petar i färdig kod ett tag, men nu har jag kört fast:

med start från en template - på en blog är titlarna till inläggen länkar. alla länkar har fn denna färginställning:

------------
LINKS COLOUR
------------
<Group description="Links" selector=".main-outer">
<Variable name="link.color" description="Link Color" type="color" default="#999999" value="#999999"/>
<Variable name="link.visited.color" description="Visited Color" type="color" default="#999999" value="#999999"/>
<Variable name="link.hover.color" description="Hover Color" type="color" default="#03bbbb" value="#03bbbb"/>
</Group>


titlarna denna:

------------
POSTS
------------
<Group description="Post Title" selector=".post">
<Variable name="post.title.font" description="Font" type="font"
default="normal normal 22px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif" value="normal normal 17px 'Courier New', Courier, FreeMono, monospace;"/>
<Variable name="post.title.color" description="Title Color" type="color" default="#03bbbb" value="#03bbbb"/>
</Group>


o sen lite senare:

a:link {
text-decoration:none;
color: #999999;
target: blank;
}

a:visited {
text-decoration:none;
color: #999999;
}

a:hover {
text-decoration:none;
color: #03bbbb;
}


och:

}

h3.post-title, .comments h4 {
font: $(post.title.font)
margin:0em 0 0;

}


jag har provat lägga in färgen color: #03bbbb; samt provat med color: $(post.title.color); under, men utan effekt. så har jag provat lite andra grejer också som inte verkade ha någon inverkan. hur kan jag göra för att titlarna inte följer färgerna för länkar, utan förblir turkosa både innan o efter man klickat på dem?
 
Sv: hjälp med kod - override länkfärg

Kod:
a:link {
text-decoration:none;
[B]color: #999999;[/B]
target: blank;
}

a:visited {
text-decoration:none;
[B]color: #999999;[/B]
}

a:hover {
text-decoration:none;
[B]color: #03bbbb;[/B]
}

Det är dessa rader du ska ändra för att byta länkfärg. Eller, borde vara.
 
Sv: hjälp med kod - override länkfärg

njäe, alltså då byter den ju färg på alla länkar.
just nu är alla länkar inklusive titlarna turkosa vid hover och grå innan och efter man klickat på dem. men jag vill alltså att titlarna är turkosa hela tiden - och de andra länkarna grå (och turkosa vid hover - som de är i dagsläget alltså).

några ideer?
 
Sv: hjälp med kod - override länkfärg

Ligger titellänkarna i ett element med klassen "post"?
I så fall borde det bli något sånt här:
Kod:
.post a:link, .post a:visited {
color:#03bbbb;
}
color: $(post.title.color); borde väl också fungera, tror bara det är selektorn som krånglar för dig.
Om det inte funkar får du gärna PM:a länken till bloggen, så att jag kan se vilken kod som renderas :)
 
Senast ändrad:
Sv: hjälp med kod - override länkfärg

prova att skriva

h3.post-title a:link {
color: #03bbbb;
}

h3.post-title a:hover {
color: #03bbbb;
}

h3.post-title a:visited {
color: #03bbbb;
}

längst ner i stylesheetet.
 
Sv: hjälp med kod - override länkfärg

oooh!! du är ju nån sorts geni! det funkade :) TACK!

nidron: japp den gör det, men inte riktigt så som du skrivit just nu. men jag ska prova det du skrivit också bara för att se vad som händer (så lär jag mig lite till) trots att jag inte kan så mycket om detta, så är jag typ med på vad du skriver och funderade i samma banor. jag kan bara inte tillräckligt mycket för att själv improvisera en fix ;)

och nu funkade ju stereos förslag, så jag är nöjd och glad!

tack så jättemycket alla tre!

/tj
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Ainon
·
IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Håller på att ändra om ett gratisforum till min WoW guild, försöker fixa sådana rader som finns på bilden (rött) men hittar inte dem i...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: nidron
·
Z
IT & mobiler Jag håller på med en gästbok i php och jag skulle behöva hjälp med att få datum till inläggen. Vad och var ska jag skriva? Koden ser ut...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp