tjenixen
Trådstartare
jag är inte jättebra på det här m kod, men brukar kunna fixa basgrejer om jag sitter och petar i färdig kod ett tag, men nu har jag kört fast:
med start från en template - på en blog är titlarna till inläggen länkar. alla länkar har fn denna färginställning:
------------
LINKS COLOUR
------------
<Group description="Links" selector=".main-outer">
<Variable name="link.color" description="Link Color" type="color" default="#999999" value="#999999"/>
<Variable name="link.visited.color" description="Visited Color" type="color" default="#999999" value="#999999"/>
<Variable name="link.hover.color" description="Hover Color" type="color" default="#03bbbb" value="#03bbbb"/>
</Group>
titlarna denna:
------------
<Group description="Post Title" selector=".post">
<Variable name="post.title.font" description="Font" type="font"
default="normal normal 22px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif" value="normal normal 17px 'Courier New', Courier, FreeMono, monospace;"/>
<Variable name="post.title.color" description="Title Color" type="color" default="#03bbbb" value="#03bbbb"/>
</Group>
o sen lite senare:
a:link {
text-decoration:none;
color: #999999;
target: blank;
}
a:visited {
}
a:hover {
color: #03bbbb;
}
och:
}
h3.post-title, .comments h4 {
font: $(post.title.font)
margin:0em 0 0;
}
jag har provat lägga in färgen color: #03bbbb; samt provat med color: $(post.title.color); under, men utan effekt. så har jag provat lite andra grejer också som inte verkade ha någon inverkan. hur kan jag göra för att titlarna inte följer färgerna för länkar, utan förblir turkosa både innan o efter man klickat på dem?
med start från en template - på en blog är titlarna till inläggen länkar. alla länkar har fn denna färginställning:
------------
LINKS COLOUR
------------
<Group description="Links" selector=".main-outer">
<Variable name="link.color" description="Link Color" type="color" default="#999999" value="#999999"/>
<Variable name="link.visited.color" description="Visited Color" type="color" default="#999999" value="#999999"/>
<Variable name="link.hover.color" description="Hover Color" type="color" default="#03bbbb" value="#03bbbb"/>
</Group>
titlarna denna:
------------
<Group description="Post Title" selector=".post">
<Variable name="post.title.font" description="Font" type="font"
default="normal normal 22px Arial, Tahoma, Helvetica, FreeSans, sans-serif" value="normal normal 17px 'Courier New', Courier, FreeMono, monospace;"/>
<Variable name="post.title.color" description="Title Color" type="color" default="#03bbbb" value="#03bbbb"/>
</Group>
o sen lite senare:
a:link {
target: blank;
}
a:visited {
}
a:hover {
color: #03bbbb;
}
och:
}
h3.post-title, .comments h4 {
font: $(post.title.font)
margin:0em 0 0;
}
jag har provat lägga in färgen color: #03bbbb; samt provat med color: $(post.title.color); under, men utan effekt. så har jag provat lite andra grejer också som inte verkade ha någon inverkan. hur kan jag göra för att titlarna inte följer färgerna för länkar, utan förblir turkosa både innan o efter man klickat på dem?