Hjälp med javascript!

S

Spider84

Jag hoppas att vi har någon webbdesigner eller liknande här inne som kan hjälpa mig med detta.

Det gäller sidan:

http://www.akademiskridkonst.se/ex5/knights.html

Om ni tittar på de andra sidorna som finns länkade t.ex. Ideals och Contact så ser ni att de följer den css kod jag skrivit, men under Knights så struntar den i css koden jag skrivit för textrutan och även för loginen.
Jag har också problem med att jag inte vill att den andra cellen (med "Knights:") ska visas förrän man klickar på Austria, men om jag tar bort den från body Onload så försvinner hela textrutan och man ser enbart bannern och navigationen nedtill.

Denmark är också länkad, men om jag klickar på den så försvinner också allt utom bannern och navigationen. Detsamma gäller om man klickar på namnen som står under "Knights:" förutom det översta namnet som visas som det ska.
Resterande har jag inte länkat än eftersom jag vill få ordning på detta först.

Jag har fått den här javascripten av en kille, eftersom jag själv tidigare inte grejat med javascript, dock får jag det inte att fungera som jag vill.

Är det någon som orkar lotsa mig igenom det här?
 
Sv: Hjälp med javascript!

hmm får man fråga vad den där Javascriptet gör för nytta?
 
Sv: Hjälp med javascript!

Jag ville inte göra en sida för varje knight/squire som finns för det är över 100st så jag bad om att få ett script där jag kan göra en sida av alla. Alltså scriptet ska visa/dölja cell 2 och 3.
 
Sv: Hjälp med javascript!

Tack!

Den får jag sitta och leka lite med och se om jag får mer ordning på det med den än jag har fått med den andra.
 
Sv: Hjälp med javascript!

Är bara att skriva eller kontakta mig om du har problem :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med javascript!

Säg inte för mycket för då blir du snart addad på icq'n. :p

En fråga som inte har med detta att göra, men som någon förhoppningsvis kan svara på.
Det ligger en bild som bakgrund i textcellen. Jag hade velat ha den "konstant". Alltså om jag scrollar, på de sidor där det går, så vill jag att bilden ska följa med. Går det att fixa med css?
 
Sv: Hjälp med javascript!

Hmmm det går men risken finns att det bara fungerar i IE.

Fast man ska se upp att ha en bild/mönster i bakgrunden för det kan bli väldigt svårt att läsa texten annars.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med javascript!

Ja det kan störa, men jag försöker göra den så ljus som möjligt. Jag får se hur det blir hon som till sist ska godkänna sidan vill gärna ha brevpappers struktur i bakgrunden för texten.
 
Sv: Hjälp med javascript!

Okej, nu snurrar det redigt i mitt lilla huvud. Jag är inte van vid javascript och det blev lite mycket på en gång.

Jag vill ju ha två celler med länkar i, men den andra cellen ska enbart visas när man klickar på en länk i den första cellen.

Och vad av javascriptet ska jag inte röra alls?

Hm...hade velat ha en mall där texten var färgad där färgen stod för olika betydelser...

Jag kommer kanske på det om en stund också iof.'


Och vad betyder z-index i css kod?
Har aldrig sett det förut.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med javascript!

Hmm det enklaste är att man lägger lagerna ovanpå varandra som exempelt visar och sedan fylla i antal lager (sidor) och innerhållet.
 
Sv: Hjälp med javascript!

Okej nu har jag fått hyffsat ordning på det:

http://www.akademiskridkonst.se/ex5/text.html


Men nu till problemen då...

* När man kommer in på sidan visar den både firstpage och number47. Jag fick döpa om id'na lite.
Trots att det står i body onload 'firstpage' och det är bara firstpage jag vill ska synas och givetvis listan på länderna.

* När man sedan klickar på Austria, som är den enda som är länkad än så länge så kommer rätt lista upp, men också texten till den översta länken (# 47 Sabine Kellinger, tabellen). Jag vill bara att listan över knights ska komm upp och att firstpage ska ligga kvar.

* Sedan när man klickar på någon utav namnen så försvinner lyr1 och inget händer i tredje cellen... :crazy:

Vad jag kan se så ser allt rätt ut i javasripten, men uppenbarligen är det inte det.
 
Sv: Hjälp med javascript!

ehh för mig ser det inte riktigt klokt ut :)
Texter på texter osv....

Ser ut som du har gjort något annat sätt en vad jag tänkte på :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med javascript!

Menar du kodningen eller menar du hur sidan ser ut?
 
Sv: Hjälp med javascript!

texterna på första sidan ligger ovanpå varandra så det går inte att utläsa något egentligen.
Annars snygg layout!
 
Sv: Hjälp med javascript!

Nej, jag vet. Det är liksom det som är problemet. :p

Jag får väl ordning på det så småningom.

Designen är från början Jegras. Jag har gjort om den något, men främst kodat om den från Frontpages värdelösa kodning till Xhtml transitional...inte helt korrekt än, men det kommer det med.

Så får jag se när jag får såpass ordning på sidan att den riktiga hemsidan kan uppdateras till den jag håller på med (http://www.knighthodoftheacademicartofriding.com) *pust, vilken adress*
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler Behövet lite hjälp med javascript som jag är så kass på. Jag har den här koden: <script language="javascript"> // Variabler som...
Svar
12
· Visningar
931
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp