Hjälp med igångsättning

S

san_dra__

Jag har nyss fått en foderhäst som jag nu ska sätta igång efter att han i princip stått still i ett år (bara riden i skog)

nu undrar jag om det finns några bra, muskeluppbyggande, övningar som man kan göra + kondition

Det är en stor kille på 173, utbildad msv dressyr och La hopp.. :smirk:

jag håller på med cavaletti, igångsättningar stilla-galopp galopp-skritt osv. + uppförsbackar m.m. min tränare ska också tömköra honom..

jag skulle vilja ha lite mer, roligare och annorlunda träningar som man kan göra :d kan nämna att han är lat och verkligen inte gör mer än han behöver ;)

Sv: Hjälp med igångsättning

klättra jättemycket. träna övergångar och tempoväxlingar, gymnastikhoppa och träna mycket cavaletti. det sätter fart på ryggmuskulaturen. tömkör även mycket och longera med inspänningstyglar.:bump:
ja, i stort sett det du gör...

Sv: Hjälp med igångsättning

jo, ja vet ;) det blir mycket jobb från grunden med allt känns det som.. :) men ja får väl kämpa på med dessa övningar :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har nyligen köpt en ny häst - ett 8-årigt DV sto som blev inriden som 6-åring, dvs. inte gjort så mycket. Hon har stått ganska länge...
2
Svar
27
· Visningar
3 704
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Träning Hej! Jag har en foderhäst (islandshäst) på 20 år som har varit i ganska dåligt skick, med felverkade hovar, grav övervikt m.m. Nu är hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka