Hjälp med hingstval....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 100

stallhh

Trådstartare
Stoet är 164 cm,den mer kompakta typen, som är lagom i all exteriör.
Har en avkomma efter Hip Hop som nu är 4 år och som blev väldigt lyckad.
Den bruna hästen(omusklad och sommartjock på fotot,19 år gamml) är det jag vill seminera (Swift-Bratin) plac 120 hopp. Fuxen är avkomman efter Hip Hop.
Funderar på dessa hingstar då jag vill ha en avkomma med hoppinriktning:

Ludwigs Champion
Balougraph
De jost van dyke
Fetcher N
Hip Hop(igen)
Ronaldhino H
Optic VT
Chariman La Silla
Click and Cash

vad skulle ni ha valt?

Sv: Hjälp med hingstval....

Jag hade nog valt Dee Jost van Dyke. Dels pga att det kanske blir hans enda avelssäsong i landet, dels pga att hans mamma är ett HIMLA trevligt sto (är bekant med uppfödaren och har sett stoet vid ett flertal tillfällen). Dessutom tror jag att han passar bra exteriört till dit sto (efter vad man kan se på bilden)

Flera av hingstarna jag nämnt har väldigt bra stam.... men jag vill gärna ha ett föl med lite mer vitt på,sådå kanske han inte vore så dum,samt att han är ädel ...

Kom på en till nu, tänkte att Pentagon (e Pilot - Ralme Z) kanske kan passa, särskilt om du vill ha en med vitt på. :D Har för mig att många av hans avkommor fått MKT vitt...

Jag tror att Pentagon är död sen ett par år tillbaka pga olycka. Men det kanske finns fryst på honom?

tycker du skall titta in Clicken. Hans möderne går ej av för hackor!! Det är det jag tittar på när jag velar mellan alla hingstar...o clicken har riktigt bra stam!! Pratade just med Niklas som sa att han ser kortryggad o konstig ut på bilden o att han ej är så kortryggad som det ser ut på "bilden" från BP. Att han var snygg!!

Lene hade pratat med Roffe om Cashandcarry o han hade sagt att det fanns bara ett fel med honom o det var att han själv ej hade fått behålla honom...vet ej vad han gör nu..pappa till Clicken.

Jag kommer välja Clicken till mitt sto o siktar på en långbent avkomma med riktigt bra hopp! :)

Liknande trådar

Avel Har vi inte haft denna tråden än i år eller är det jag som missat? Treårstesten är ju i full gång, någon som har koll på vilka hingstar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 362
Senast: Miaa
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 144
Senast: Witzippa
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 796
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈