L
lemonadsaft
Har en häst som inte gillar grimman, tränset är det inga problem med och bara man rör henne försiktigt och lugnt kring huvudet annars så är det inga problem. Har en mjuk och luddförsedd grimma så det kan inte göra ont. Om man väntar ut henne så tar hon på grimman - i boxen - men i hagen är det omöjligt, och om man går rakt mot henne och tar på grimman i hagen *attackerar* hon. Det är inga påhopp, men till slut vänder hon baken till och då måste man helt enkelt gå bort några meter eftersom hon tidigare försökte döda stallväggen, min lilla ängel (hrm)
Det börjar bli ett riktigt problem att inte kunna ta in hästen förrän alla andra pållar är inne och det är kolsvart ute, då hon vill komma in. Har inte heller lust att muta in henne med mat då man vill rida då det är ljust, då hon ju lär sig att om hon dummar sig får hon mat.
Det är ett tydligt problem eftersom hon då inte visar mig någon respekt, Annars räcker det om man ryter till åt henne om hon dummar sig etc biter och vänder baken mot, men inte i det här fallet helt enkelt.
Någon som har några tips? :S
Det börjar bli ett riktigt problem att inte kunna ta in hästen förrän alla andra pållar är inne och det är kolsvart ute, då hon vill komma in. Har inte heller lust att muta in henne med mat då man vill rida då det är ljust, då hon ju lär sig att om hon dummar sig får hon mat.
Det är ett tydligt problem eftersom hon då inte visar mig någon respekt, Annars räcker det om man ryter till åt henne om hon dummar sig etc biter och vänder baken mot, men inte i det här fallet helt enkelt.
Någon som har några tips? :S