Smurfmodesty
Trådstartare
Hej
Jag tror jag är lite halvkorkad
Försöker förstå mig på min försäkring när det gäller Agria..
Jag har hästen försäkrad med Agria Maximal Liv och Användbarhet
samt Agria Maximal Veterinärvård, och Agria Incident ingår.
Först läser jag det här under rubriken Agria Maximal:
Sedan när jag går in på Agria Maximal Veterinärvård så står det här:
På det första stycket fattar jag det som att man själv står för 20% av det som överstiger 1800.
Men på andra stycket låter det nästan tvärtom?
Nån som vet eller är duktigare än mig på att läsa och förstå
Hjälp!!! Ni som har använt eran försäkring kanske kan sånt här sen förut?? Själv är jag ett riktigt blåbär när det gäller det här.
Sitter och väntar på första räkningen från kliniken, så det kan ju vara bra att veta.
Jag tror jag är lite halvkorkad
Försöker förstå mig på min försäkring när det gäller Agria..
Jag har hästen försäkrad med Agria Maximal Liv och Användbarhet
samt Agria Maximal Veterinärvård, och Agria Incident ingår.
Först läser jag det här under rubriken Agria Maximal:
Självrisken är 1800 kr. Ersättning betalas med 80% av de ersättningsbara veterinärvårdskostnader som överstiger självrisken.
Sedan när jag går in på Agria Maximal Veterinärvård så står det här:
För varje självriskperiod avräknas från ersättningsbara veterinärvårdskostnader en självrisk som består av en fast del (grundsjälvrisk) och en rörlig del. Grundsjälvrisken är 1 800 kr. Den rörliga delen är under hela perioden 20% av de ersättningsbara kostnader som överstiger grundsjälvrisken. Högsta ersättning per försäkringsår är 50 000 kr.
På det första stycket fattar jag det som att man själv står för 20% av det som överstiger 1800.
Men på andra stycket låter det nästan tvärtom?
Nån som vet eller är duktigare än mig på att läsa och förstå
Hjälp!!! Ni som har använt eran försäkring kanske kan sånt här sen förut?? Själv är jag ett riktigt blåbär när det gäller det här.
Sitter och väntar på första räkningen från kliniken, så det kan ju vara bra att veta.