Hjälp med förebyggande vård....

N

Nobelis

Hej
Min Shettis har varit på lite äventyr idag, han har rymt ut på en råg åker:devil:. Vet att spanmål inte är bra att ge dom så jag är orolig för att han ska få fång eller kolik. Jag tror inte att han varit ute där länge.
kan jag göra något för att förebygga eventuella sjukdommar?

Tack på förhand från en mycke orolig matte.

Sv: Hjälp med förebyggande vård....

Ingen som kan hjälpa mig med något råd.

Om en häst ätit så mkt stärkelse att den har risk för fång kan man snarast sätta fötterna i hinkar med iskallt vatten. Det har visat sig förebygga/lindra fånganfall i ett försök av Pollitt m fl. HH

Ta ut veterinär och slanga i paraffinolja för att snabba på passagen genom tarmarna och även minska upptaget via tarmväggen. Detta ska göras snabbt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 141
Senast: tott
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 434
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 153
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Förlåt men jag orkar inte leta i alla inlägg om loppfrön, kanske någon vill vara snäll och svara ändå. Jag har en häst, relativt...
Svar
8
· Visningar
2 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka