Hjälp med ett Trojanvirus/spyware pro

A

asmodeus

Fick en länk av en kompis via Messenger, till en sida där man kunde ladda hem gratis smileys till programmet, och jag min dumma idiot gick på det, fast jag tvekade. NICE! check these out... crazy-msn.com. Så står det, GÅ INTE DIT!!!!!!

Hur får jag bort detta? Går det öht? jag har kollat i regedit och Lägg till/ta bort program men hittar inget "fuffens" där. Däremot så poppar antivirus programmet upp lite titt som tätt och har stoppat nån virus fil i karantän och för att inte tala om alla pop up rutor som dyker upp när man surfar..

HJÄLP! Jag har nyss omformaterat och ominstallerat och jag vill helst inte göra det igen. Och återigen, Låt bli länken!!
 
Sv: Hjälp med ett Trojanvirus/spyware pro

Tack för era svar. jag har kört både Ewido i felsäkert läge utan uppkoppling, sen virusprogram på det , sen en defragmentering och nu har jag Firefox som "webbläsare" men inte ens den klarar av att ta ort pop up fönstren. Det här var det hitills värsta jag drabbats av, och jo... ominstallationen är så pass gammal att det blir jobbigt att göra om allt igen så jag vill in i det sista rädda allt jag kan...

/Asmo
 
Sv: Hjälp med ett Trojanvirus/spyware pro

Jag löste det! Med Spyware Doctor! Det ENDA programmet som fick bort alltihopa, och jag behövde inte ens köra i felsäkert läge utan nätkabel. Så om nån åker på det, så ta hem det programmet! Det funkade verkligen bra!
 
Sv: Hjälp med ett Trojanvirus/spyware pro

Ett tips på program, eller programsamlare är :
HitmanPro. http://www.hitmanpro.nl/ .

Det finns X antal program för spyware trojaner etc..
Sidan är på tyska, vilket jag inte kan ett ord av (ein?).
Men det är ganska lätt att hitta endå, och självaste programmet är på engelska. Superduper! :D
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Fick en länk från en kompis skickad via MSN, som tog mig till en sida där det man kunde ladda hem gratis, och jag var så dum FAST jag...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Haukur
·
O
IT & mobiler Någon med erfarenhet av denna trojan. Poppar med jämna mellanrum upp rutor om att Norton har hittat viruset downloader.trojan på min...
Svar
14
· Visningar
1 422
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp