Hjälp med att tyda signatur/handstil (ett namn)

VLMF

Trådstartare
Vad står det här? Det är en signatur på baksidan av en tavla. Den ska vara vriden 90 grader åt höger, lyckas inte vända bilden (mobilbild). Kan det stå Herman?

2qdd6gz.jpg

Kanske - kanske inte?

Är det en konstnär eller en amatör? Om det är en konstnär så kanske det går att identifiera om man vet varifrån i landet och ser motivet? Dvs bild på motivet också.

Första bokstaven kan vara ett H eller M eller N, beroende på. Andra bokstaven kan vara ett R eller V, tredje ser ut som ett E men skulle kunna vara ett O, bokstaven efter ser ut som ett M och sen ett A, efter a:et kan det vara ett S eller så är det bara en krumelur som hänger ihop med sista bokstaven H eller N, gissar på att sista bokstaven är första bokstaven i efternamnet.

Det är ingen känd konstnär @tanten

@RedHyuuga Tack för input! Kan efternamnsbokstäverna vara två istället för en?
Det är inte så många konstnärer som är "kända". :)

Däremot finns det många som målar eller målat och sålt lokalt i sina bygder.

Eftersom den är så pass ny som 2010 så känns det som om det borde finnas nån som kan tyda signaturen om man vet var den är målad. Dvs om det finns flera "ute på marknaden" i en viss bygd.

Konstföreningen i den bygden kanske har björnkoll?

Vad står det här? Det är en signatur på baksidan av en tavla. Den ska vara vriden 90 grader åt höger, lyckas inte vända bilden (mobilbild). Kan det stå Herman?

2qdd6gz.jpg
Ganska säker på att det inte är ett H utan ett T som första bokstav
M:et är solklart där i mitten. Sen är det lite otydligt. Men det ser ut som om man skriver sådär (skriver själv liknande när det går fort)

Så Themac/Thema vad är det för namn egentligen. Kan inte va rätt?

M:et är solklart där i mitten. Sen är det lite otydligt. Men det ser ut som om man skriver sådär (skriver själv liknande när det går fort)

Grafittitaggar/signaturer har inte alltid någon mening. I min stad var BONAE en vanligt förekommande. Kan inte för mitt liv klura ut hur det ska uttalas.
The mach är väl inte så knepigt?

HURRA! Detta löste mysteriet! Era gissningar i kombination med min skillade facebookstalking :D (gemensamma vänner osv) gjorde att jag hittade konstnären. Thomas H lyder taggen/signaturen. Tusen tack @karamelldrottningen och @Luff som hittade att första bokstaven faktiskt var ett T! :bow: Jag var helt insnöad på ett H vilket gjorde detta omöjligt. Buke är bäst :)

HURRA! Detta löste mysteriet! Era gissningar i kombination med min skillade facebookstalking :D (gemensamma vänner osv) gjorde att jag hittade konstnären. Thomas H lyder taggen/signaturen. Tusen tack @karamelldrottningen och @Luff som hittade att första bokstaven faktiskt var ett T! :bow: Jag var helt insnöad på ett H vilket gjorde detta omöjligt. Buke är bäst :)
Jag har till och med impat på polisen med min skill att läsa grafitti. Det du.

Nu har vi sett baksidan.

Vi vill se framsidan! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 150
Senast: Sasse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 198
Senast: lundsbo
·
Fritid Vad har ni för projekt för kommande år? Stort som smått, inne eller ute, huset eller cykeln. Mitt främsta 2022 projekt är att lösa...
2
Svar
32
· Visningar
2 807
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden