Hjälp med akademisk text

Mirre

Trådstartare
Håller på med en skrivuppgift och har fastnat lite.
Skriver en analys av ett tal och behöver en korrekt översättning av "the self" alltså "jaget".
Men är "jaget" ens ett riktigt ord och kan jag använda det i en skrivuppgift på universitetet?
Eller vad kan jag använda istället? Hjälp!
 
Jag kan varmt rekommendera
https://svenska.se/
Där finns Svenska Akademiens ordlista samt Svensk ordbok. Väldigt användbara för att kolla hur ord stavas, vad ord betyder och hur de ska användas i meningar.

(Den tredje, som visar när ord först tagits i bruk är kanske inte fullt lika användbar för majoriteten av befolkningen).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
349
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 618
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp