Hjälp! Lila klänning till bröllop

Cattaflajna

Trådstartare
Har lite panik då jag ska på bröllop om två veckor och fortfarande inte har en klänning. Temat är lila och jag tänkte ha en lila klänning, men just lila klänningar verkar vara väldigt svårt att hitta! Har hittills beställt två som visade sig vara för små, och börjar bli riktigt less nu.... Hjälp mig!!!! :arghh:

Vad för sorts klänning vill du ha?

Jag hittade några som jag tycker är fina :)

image1xl.jpg
image1xl.jpg

image1xl.jpg

Temat är lila men det behöver ju inte kanske nödvändigtvis innebära lila plagg? Jag tänker typ assessorer i lila, kanske huvudkrans i lila blommor, smycken i lila (armband, halsband, brouch etc). Skor? Nagellack? (Om du är blond kan du ju tona håret lila :D).

Jo jag har tänkt på de också, men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag skulle ha för annan färg på klänningen då :p vill ju ändå vara färgglad! :) @Modig_Korn

Jo jag har tänkt på de också, men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag skulle ha för annan färg på klänningen då :p vill ju ändå vara färgglad! :) @Modig_Korn
Rosa? :P Motsatsfärgen till lila är lite mer iögonfallande (Turkos/Mintgrön) men dock enkel att hitta just nu, är typ våren/sommarens färg <3 Jag skulle dock tipsa om att försöka hitta en bra seconhand affär, rödakorset hos mig har massa klänningar och övriga plagg i regnbågens alla färger (färgsorterat) till nästan ingenting. Om det finns här så kanske det finns bra utbud hos andra med, tänker jag :D

Har kollat secondhand butiker här men de var ganska dåligt med klänningar faktiskt... Men jag har hittat en lavendel färgad klänning nu, och är tok nöjd :D @Modig_Korn

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 756
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
326
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
1
· Visningar
538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar