Hjälp, läskig soffa

Badger

Trådstartare
Vår soffa börjar bli riktigt otäck och behöver lite desperat rengöring, men hur gör man?!

Läste ett tips om att blöta lakan, lägga över och slå på det. Är det någon som testat det?

Soffan är mörkgrå och klädseln på kuddar går att ta av, men såklart inte den som sitter fast på trästommen. Om man vågar smita iväg till kemtvätten med kuddarna kanske de ändrar färg gentemot stommen (eller blir markant renare). Måste man impregnera efteråt om man tvättar?

Bilstolsrengöring har jag testat i bilen med mindre katastrof som resultat, fläcken blev bara större, så det vet jag inte om jag vågar mig på.

För att vara mer exakt i vad katastrofen består i så är senaste tillskottet vit yoghurt från treåring.:cautious:

Sv: Hjälp, läskig soffa

Det finns ju skumrengöring, finns på tex Mio. Det använder jag på vår soffa med bra resultat.

På soffa ska du inte använda medel för bilstol.
Använd medel för soffa. Finns om inte annat på möbelaffärer.

Ok, man kan alltså traska in på en möbelaffär och fråga efter soffrengöring? Ska testa det! tack.

Vi använde skumrengöring som var speciellt för soffor/fotöljer. Det blev jättefint! Min mor har använt mattrengöring med gott resultat! :)

Jag kommer tyvärr inte ihåg vart vi köpte det, men det borde ju gå att googla..:D

Mvh Domino_s

Det finns ångtvättmaskiner att hyra, kanske vore något? Gjorde bilsäten jättefina i alla fall!

Det låter lite dyrt (i paritet med den inte jättedyra soffan), men kanske inte är det?

Hyr eller köp en klädseltvätt!

Det är världens bästa grej, blir rent och sen ser det ut som nytt :D

Vet inte vad det kostar att hyra men min sambo köpte en för 1400spänn från ebay och den går varm här hemma.
Perfekt att göra rent sängmadrasserna, bilklädseln, mattor, soffan osv.
Går även att använda som en vanlig grovdammsugare :)

Går snabbt, skitenkelt och blir skitbra resultat.
Vi hade jättefula fläckar i bilen med ljus tygklädsel, bla en röd filt hade färgat av sig, fettfläckar mm men det försvann hur lätt som helst.

Det låter jättebra, men dyrt och det låter som att den tar upp plats. :D

Jag tror jag får lov att köra blöta lakan tricket och sedan börja leta efter ngt slags skum, på typ Mio.

Hittar ingen i min stad på snabbgoogling, så då känns det enklare med skumtvätten som Mio verkar sälja på vägen från jobbet .:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka