K
kalimera
Vi har en liten tvist i mitt stall om hur man ska fästa grimskaft med panikhake(transportgrimskaft) i stallgången. Jag hävdar att man ska fästa den fasta haken i väggen och panikhaken i hästen/grimman, pga att hästen ska kunna ta sig loss om den får panik, plus att det är farligt för både hästen och folket att ha en tung metallklump viftandes i ett snöre som sitter på en panikslagen häst, och att den kan fastna ytterligare och då inte ta sig loss(hästen då alltså).
Likadant ska den fästas i transporten(enligt mig).
De andra i stallet hävdar att de måste ha något att fånga hästen i om den får panik. Vem F**N vill rycka tag i en panikslagen häst??
För mig är det självklart att panihaken ska fästas i grimman, på hästen så den ska kunna ta sig fri utan att fastna och skadas. Är det inte så det är tänkt?
Vet någon det korrekta sättet att fästa sådant grimskaft, någon tillverkare som skrivit ut hur den ska sitta?
Mvh Kalimera/som irriterar sig på att hon inte hittat fakta själv på nätet
Likadant ska den fästas i transporten(enligt mig).
De andra i stallet hävdar att de måste ha något att fånga hästen i om den får panik. Vem F**N vill rycka tag i en panikslagen häst??
För mig är det självklart att panihaken ska fästas i grimman, på hästen så den ska kunna ta sig fri utan att fastna och skadas. Är det inte så det är tänkt?
Vet någon det korrekta sättet att fästa sådant grimskaft, någon tillverkare som skrivit ut hur den ska sitta?
Mvh Kalimera/som irriterar sig på att hon inte hittat fakta själv på nätet