Hjälp! Konstiga tvättsymboler!

Rosett

Trådstartare
Ska tvätta om en timme och tänkte slänga i en otvättad jacka men den har konstiga symboler.
Vet att den kan tvättas i 40 grader men vad betyder kvadraten med ett lodrätt streck i? Vågrätt streck betyder plantorkning, har de tryckt symbolen åt fel håll?
(Tre lodräta betyder hängtorkning, kan en lodrät också betyda hängtorkning?)

Cirkeln med W i hittar jag ingenstans på nätet heller. Det står att en cirkel med bokstav i betyder att plagget kan kemtvättas.
W kanske betyder water?

De andra symbolerna förstår jag.

96FC3AD7-D796-4F0C-BA5E-2B230CC109F5.jpeg
 
Ska tvätta om en timme och tänkte slänga i en otvättad jacka men den har konstiga symboler.
Vet att den kan tvättas i 40 grader men vad betyder kvadraten med ett lodrätt streck i? Vågrätt streck betyder plantorkning, har de tryckt symbolen åt fel håll?
(Tre lodräta betyder hängtorkning, kan en lodrät också betyda hängtorkning?)

Cirkeln med W i hittar jag ingenstans på nätet heller. Det står att en cirkel med bokstav i betyder att plagget kan kemtvättas.
W kanske betyder water?

De andra symbolerna förstår jag.

Visa bifogad fil 56666
Tror bokstav i kemtvättsymbol anger vilket medel som får användas.

Edit: hittade denna - våt kemtvätt
 
Ska tvätta om en timme och tänkte slänga i en otvättad jacka men den har konstiga symboler.
Vet att den kan tvättas i 40 grader men vad betyder kvadraten med ett lodrätt streck i? Vågrätt streck betyder plantorkning, har de tryckt symbolen åt fel håll?
(Tre lodräta betyder hängtorkning, kan en lodrät också betyda hängtorkning?)

Cirkeln med W i hittar jag ingenstans på nätet heller. Det står att en cirkel med bokstav i betyder att plagget kan kemtvättas.
W kanske betyder water?

De andra symbolerna förstår jag.

Visa bifogad fil 56666
Internätet kanske vet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tvättsymbol
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp