Hjälp! Kissar i sängen

Moggie

Trådstartare
Åh, det här är sååå jobbigt...

vi köpte en hankatt på 15 veckor (trodde dom) från ett katthem för 1,5 månad sedan. Förra veckan hade han skvätt i sängen, det var inte blött men det luktade.

Sen nu inatt så vaknar min kille av att katten kissar på hans täcke... upp och byta täcke och lakan och hela allt mitt i natten.

Nu när jag skulle gå och lägga mig i min säng så hade han varit där... blöta fläckar över hela täcket och på kudden.

Har bokat en tid för kastrering om två veckor (vi åker bort nu över jul så det går tyvärr inte innan). Någon som har erfarenhet av detta? brukar det gå bort efter kastrering? Annars måste vi tyvärr ta bort honom för vi kan inte ha en katt som kissar i sängen... :(
 
Sv: Hjälp! Kissar i sängen

Ja, kastrering brukar hjälpa. Har det blivit en vana så sitter det dock mer i huvudet än i testiklarna och kan då vara svårare att bli av med.
 
Sv: Hjälp! Kissar i sängen

Är det pga könsmognaden katten kissar i sängen så hjälper kastrering.
Har katten tex UVI måste katten ha medicin.
Kissar katten fel pga stress kan feliway hjälpa

Men i en annan tråd startad för någon dag sedan skriver du att du har 3 katter (åldern 1, 3 och 5..är kattungen nr 4?) och att den äldre katten sätter de yngre på plats ofta. Sedan i den tråden berättar du att du skulle testa vara dagmatte åt en hund några dagar i veckan. Har du inte funderat på om katten kissar i sängen pga dessa orsaker?

Om katten nu ej har UVI så är väl frågan hur många toalådor och var är de placerade. Får kattungen gå ostört på toa eller blir den störd av daghunden/andra katter? Vilken typ av sand har ni och hur exakt har ni tvättat bort olyckan i sängen?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 742
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp