Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mej känns det väldigt främmande att ha foderhäckar inne i boxar för föl men för hästar öht.de är inte 100% säkra & föl kan bralla, ställa sig på bakbenen & fastna olyckligt.
Till ts kan jag nog inte heller skriva ngt positivt, varför har du inte spån?Var jag bor är det ytterst ovanligt att använda ngt annat än det.Råspån dammar inte lika mkt som kutterspån, det lägger sig väldigt isolerande på golvet & är lättmockat.
Ja, det är rätt. Jag älskar mina Hay Bars
Bilder finns här:http://www.pixbox.se/alb_show_id304967_page0.html
Immer
ja förstår inte hur folk inte kan se skillnad på skiten o torven?
.
kl*
ni som tycker att det blir mörkt, se till att sätta in bättre belysning, stall ska inte vara utan belysning, det är inte bra för hästarna att bara ha "nattlampe-ljus" inne såfort det blir mörkt utomhus..
dessutom sätter hästarna så mycket vinterpäls när man har dålig inomhusbelysning..[/QUOTE]
hur länge om dygnet är dina hästar inne?
Mina hästar har då alltid satt vinterpäls efter vädret utomhus...
Varför köper hästägare alltid kasst torv ? Torv är inte bara torv. Det finns krossad och sållad, och den sållade är nästintill dammfri. Ställ lite krav på affärena där ni köper.
Men spånet kryper överallt i stallgången, och stinker ammoniak. Begriper inte hur vi ska få till bäddar av det. Ändå har vi kalkat och plattat och donat.
Å gödselstan är ju redan en kulle efter bara 1,5 hästar har stått inne under september.
jag har inte egna hästar men har sett och hört om detta fenomen många gånger..kl*
ni som tycker att det blir mörkt, se till att sätta in bättre belysning, stall ska inte vara utan belysning, det är inte bra för hästarna att bara ha "nattlampe-ljus" inne såfort det blir mörkt utomhus..
dessutom sätter hästarna så mycket vinterpäls när man har dålig inomhusbelysning..[/QUOTE]
hur länge om dygnet är dina hästar inne?
Mina hästar har då alltid satt vinterpäls efter vädret utomhus...
hästen sätter vinterpäls efter den mängd ljus hästens hud får. dvs utan täcke ute när det är sol, utan täcke och rejäl belysning inne = mindre vinterpäls
täcke ute, in tidigt och släcka lampan vid 17 = mycket vinterpäls..
just den skillanden var det i 2 stall 2 km ifrån varandra, dvs samma väder och temperatur på båda ställena, kan hända att det var något kallare och blåsigare närmare kusten, men i det stallet satte hästarna mycket mindre vinterpäls..