hjälp jag är nybörjare!

xDollyx

Trådstartare
hej allihop!
jag har bara hjälpt till att cantra o motionsrida några galoppörer i övrigt men jag är skitsugen på att åka på prova-på-kurs någonstans.

jag vet inte om jag har tågan att bli riktigt jockey då jag är rätt feg och komemr väl aldrig våga göra allt som jag vågade med min förra tränare Nalle.

men skam den som ger sej, man kan väl göra det för att det är skoj oxå eller? Kanske blir jag tuffare av att ge mej själv något att bita i, en bit i taget! sen kanske man kan få hjälpa till någonstans istället för att tävla.

eller låter detta väldigt naivt och konstigt för er inbitna galoppmänniskor? Att anmäla mej tillen kurs skulle kanske kunna sporra mej i träningen o ge mej lite mer träningslust. att träna på friskis ÄR INTE lika skoj som att rida varj dag.. bara mer bekvämt...

någon annan som fundera rpå att åka på nybörjarkurs? skulel vart trevligt att bolla lite.

hej svejs!

Sv: hjälp jag är nybörjare!

det finns ju prova på kurser på strömsholm för henrik engblom, mycket bra!:bump: Var själv på en sån i somras, jag lärde mig jättemycket, trots att jag har hjälpt till i ett galoppstll i snart 2 år:)

ah, kräver dom mycket go där? jag är ju som sagt lite feg, men med en bra tränare och en iaf ganska så snäll häst brukar jag tuffa till mej när det väl gäller! sitter jag där så gör jag och då gör jag som jag blir tillsagd =)

det som känn slite tråkigt nu när jag int ejobbar kvar på ridskolan längre och har flyttat hem till hemstaden långt från skåne, att inte Nalle finns till hands för han lärde mej mycket! jag vågade göra massa saker somjag aldrig trodde jag kunde pga att han inte gjorde nån grej utav det, han litade på mejoch då började jag helt plötsligt lita på mej själv oxå.

hej! Var också där, i påskas :) Åk bara åk! Det var jätte skoj! Jag hade aldrig ens sett en galopsadel förut.. bara läst fullblodsböckerna från Pollux :angel: och jag tyckte det var svin skoj!

Man behöver inte så mycket go.. säg till om du tycker det bli otäckt bara!

ååh sånt här behöver jag hihi!

så dom tycke rinte att man är invalid om man håller på o tappar balansen elelr så haha. har ju inte ridit så mycket det senste året så till somamrn vet jag väl inte ens hur man står i fältsits haha!

vet du om det är ont om platser o sådär, man borde väl vara utei god tid till det mesta men..

till xDollyx.
Prova på kurserna kan absolut vara något för dig, tycker du ska testa på det. Om du känner dig lite osäker så kan du först ta en privat lektion på belldale racing school. länkar finns på både galoppsport och täbygalopps hemsida.
Lycka till!

Det är prova på kurser hos nadja på angarn under jullovet.. kika in på galoppsport.se för mer info eller kontakta helena gärtner.. :)

tack så jättemycket allihop!

saknar verkligen hästarna så himla mycket. kom precis hem från friskis o svettis men gud man blir ju nästan mer understimulerad av att vara där hehe.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka