Dressyren
Trådstartare
Jag hade ut sadelprovare till min treåring igår och fick bekräftat att min nuvarande sadel (wintec cair, hopp) är för svängd. Tyvärr hade sadelprovaren inte med sig någon sadel som låg helt optimalt. Vi testade en globus esperanza 17"/34 men den var något för rak. Testade även en zaldi som inte satt bra.
Hon mätte ryggen och hästen har mellan 35-36 i bomvidd.
Har fått förslag att prova prestige golden star 17"/36, albion legend MW, HDR fletcher 17"/32. Eventuellt kunde Jaguar passa också.
Så.. Vad säger ni? För och nackdelar om de rekommenderade sadlarna? Eller förslag på andra sadlar som kan passa? Hopp eller dressyr spelar ingen större roll då jag planerar att införskaffa bägge inom kort. Däremot ingen snordyr sadel då hon förmodligen kommer ändra sig i ryggen.
Hon mätte ryggen och hästen har mellan 35-36 i bomvidd.
Har fått förslag att prova prestige golden star 17"/36, albion legend MW, HDR fletcher 17"/32. Eventuellt kunde Jaguar passa också.
Så.. Vad säger ni? För och nackdelar om de rekommenderade sadlarna? Eller förslag på andra sadlar som kan passa? Hopp eller dressyr spelar ingen större roll då jag planerar att införskaffa bägge inom kort. Däremot ingen snordyr sadel då hon förmodligen kommer ändra sig i ryggen.