Hjälp hur ska man ha tråden???

K

Karolina_91

hej har ett stort problem som kommit upp i dagarna!! mina hästar hoppar ut över ström trådden!!1 den e ca 1.50 hög tråden!! det är vita elband 2 st. men vad ska man göra det är ingen av hästarna som e hopp hästar!! den ena e en korsning på 1.50 unghäst 05a den andra e ett vamblod på 1.60 född 99.

skulle vilja ha tips omedelbart!! tack på förhand!!

Mvh Karolina

Sv: Hjälp hur ska man ha tråden???

Är du säker på att de inte kryper under, eller emellan, istället? Om den övre tråden är på 150 cm höjd, vilken höjd är då den undre på?

hej har ett stort problem som kommit upp i dagarna!! mina hästar hoppar ut över ström trådden!!1 den e ca 1.50 hög tråden!! det är vita elband 2 st. men vad ska man göra det är ingen av hästarna som e hopp hästar!! den ena e en korsning på 1.50 unghäst 05a den andra e ett vamblod på 1.60 född 99.

skulle vilja ha tips omedelbart!! tack på förhand!!

Mvh Karolina

Låter helt klart som om de kryper under istället. Jag tycker inte att man kan ha bara två trådar om den ena på sitter på 150 cm, det blir ju väldigt långt avstånd mellan trådarna. Jag har själv 3 vita trådar, den högsta är 130, de två andra vet jag inte, men jag hade inte velat ha bara en tråd under den.

Har du ordentlig ström i staketet?

ja jag är helt säker på att dom inte kryper under då ja sett båda hoppa över när ja kommit ut och dom ska tillbaka!!

Bygg högre staket.... har du ej högre stolpar så köp sånna 1 meter långa metall stolpar å sätt på dom stolparna du redan har så kan du höja 1 meter till. de gjord evi till hingst hagarna där jag jobbade innan.

Bygg högre staket.... har du ej högre stolpar så köp sånna 1 meter långa metall stolpar å sätt på dom stolparna du redan har så kan du höja 1 meter till. de gjord evi till hingst hagarna där jag jobbade innan.

tack ska göra de under morgondagen!!

Nu har ja löst problemet!! Ja höjde tråden på detstället dom hoppade ut och kontrolerade strömen då de visade sig vara glapp kontakt så nu e de ett nytt agrigat!!! och nu har dom varit i hagen i flera dagar!!

Liknande trådar

Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 980
Senast: hoppeloppe
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 337
Senast: LillaMusse
·
Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer...
2
Svar
30
· Visningar
4 207
Senast: theJohanna
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar