krullidutt
Trådstartare
Min lilla pålla har fått gallor runt om för ca 3 veckor sedan.
Jag tror att hon reagerar på det lilla gräs som vuxit up i hagen.
Hon har även fått mugg igen.
Har hört att det nya gräset som kommer up har mycket socker i sig, stämmer det? Jag har dragit ner kraftigt på betforen pga av det (eftersom muggen blossat up i gen och det pga för mycket socker)
Ska man även minska på kraft givan så hon inte får i sig så mycket protein ? Kan gallorna bero på proteinet ?
Hon får idag 150 g smrp per dag i sin musli. Höet har låga värden men jag har inte siffrorna tillgängliga nu...
Vet ej riktigt vad jag ska göra men det känns som hon är lite i obalans eftersom gallor och mugg blossar up samtidigt.
Har tyvärr ingen möjlighet till en helt gräsfri hage.
Hjälp mig så jag kan sova ordentligt inatt TACK!!
Från en orolig matte :smirk:
Jag tror att hon reagerar på det lilla gräs som vuxit up i hagen.
Hon har även fått mugg igen.
Har hört att det nya gräset som kommer up har mycket socker i sig, stämmer det? Jag har dragit ner kraftigt på betforen pga av det (eftersom muggen blossat up i gen och det pga för mycket socker)
Ska man även minska på kraft givan så hon inte får i sig så mycket protein ? Kan gallorna bero på proteinet ?
Hon får idag 150 g smrp per dag i sin musli. Höet har låga värden men jag har inte siffrorna tillgängliga nu...
Vet ej riktigt vad jag ska göra men det känns som hon är lite i obalans eftersom gallor och mugg blossar up samtidigt.
Har tyvärr ingen möjlighet till en helt gräsfri hage.
Hjälp mig så jag kan sova ordentligt inatt TACK!!
Från en orolig matte :smirk: