Hjälp, fransk dressyrsadel

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jochanda

Trådstartare
under 2007 har det kommmit ett nytt franskt märke på dressyrsadlar till Sverige. Tydligen samma grundare som childeric hade från början.

Nu behöver jag er hjälp någon som vet vad märket heter eller någon som har erfarenhet av dessa sadlar?

Det är tydligen väldigt vanligt i frankrike och belgien. I Sverige tror jag mest det är skåne som mött på dessa sadlar ännu då återförsäljarna finns i skåne men nu kommer det långre upp också. den hängde i Falsterbo en dag (torsdag eller fredag) dum som jag var fråga jag inte i vilken monter.

Nyfiken då jag vill föröska hitta något om dom på inernet,måste ju finnas någon fransk sida iallafall.

Sv: Hjälp, fransk dressyrsadel

antares skulle det kunna vara tror det varetA med.
Den var inte så vanlig ännu men de som fått nys om dom var tydligen överförtjusta väldigt driv efter dom i skåne nu tydligen. Får väl ge mig till tåls till jag pratar med henne igen helt enkelt.
Den var tydligen ganska framskuren och mer plats för ryttaren i sätet pånågot sätt.
Ska söka på antares och se vad jag får fram.

Det kanske bara är jag, men jag förstår inte alls varför man skulle vilja ha en sån sadel. Det är precis som med alla andra italienska/franska sadlar. Fruktansvärt dyra och långt ifrån bra kvalitet. För halva priset kan du få en engelsk sadel i toppkvalitet som håller i hur många år som helst. Och ser ändå bra ut. En sån sadel håller inte många år...

antares ar "vanliga" har i spanien. Mkt fina sadlar! har inte haft mojligheten att rida i en men val kant och klamt pa bade hopp och dressyrmodellen. valdigt snygga att titta pa.. tycker dock att dressyrsaeln ser ut att vara lite val djup i sattet.. den ar verkligen groteskt djup!

dom har iaf valdens basta sadelsapa :angel: :D

Inte varit tal om att jag ska ha den heller. Är nyfiken då den tydligen blivit väldigt populär på kort tid. Sadeldoktorn hade varit framme i deras monter i falsterbo och även han var impad det är bara att grstulera sa an, den där sadeln är något extra.
Tror dock inte det är antares det var ett konstigare namn ska ta reda på vilket det var idag när jag åker och hämtar b-vitaminer.

nu vet jag vilket mäste det var.Det var FORESTIER.

Hade funnits i Sverige för ett antal år sedan också tydligen men blev tydluigen ingen riktig marknad för den då.

Senast ändrad:

Ok, som sagt vet jag inte, hade aldrig hört märket inna iallafall, könde inte igen sadeln heller på bild.

Vad är det för sadel då är det bra sadlar för priset på dom var ganska högt.

Vet du vem som är återförsäljare för forestier i sverige?

men det kan inte stämma att det är samma tillverkare som childeric, för såvitt jag vet är luc childeric namnet på mannen som har just det märket....

att det är vanligt i sverige är väl att ta i.. har sett några begagnade men inte många.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
Dressyr Jag har en islandsvalack som jag desperat letar sadel åt. Han rids med bomlöst, men det fungerar inte längre. Han är ev ngt svankig och...
Svar
14
· Visningar
1 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka