Hjälp fort!!!

M

Mauw

Behöver verkligen hjälp fort då min ponny har jätte ont i ryggen!
Hon är lixsom stel i ryggen & ömmar jätte mycket när man känner på henne men hon reagerar ingenting när man rider henne :confused:.
Jag har ridit barbacka ett tag nu men det har inte hjälpt... Tror ni det kan hjälpa om man ber någon proffisionell massera henne?
Jag hyr henne & det stället där jag hyrde henne ifrån har gett en helt fel sadel oxå så vi ska försöka få dom att ge oss en ny sadel.

Har ni några tips / vad som helst mejla fort!!

Kram en jätte orolig tjej!:cry:

Sv: Hjälp fort!!!

Kan nog bara ge dig rådet att kontakta veterinären..
Vänta inte, för hennes skull.
Lycka till

Kontakta veterinär först. Sen kan hon råda dig till att ta kontakt med equiterapeut om det skulle behövas. Men hon kan ju behöva röntgas för att utesluta kissing spines mm.

Verkar inte vara ett seriöst ställe du hyrt hästen av om dom skickar med en dålig sadel o hyr ut en häst som är dålig i kroppen, jag skulle lämna tillbaka hästen så får dom stå för det. Hästen behöver bli kollad av veterinär.
Lycka till, hoppas det blir bra.

Jag håller med dig.

Till ts
Hur länge har du haft hästen? Vad står det i kontraktet?
Jag hade nog ringt till ägaren och pratat med den personen först. Om du precis har fått hem hästen verkar det ju konstigt. Likadant med en sadel som inte passar. Om man hyr en häst så betalar man väl för att det ska fungera. Sedanvet jag att hästar kan bli skadade av olika anledningar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 459
Senast: Ceta
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 113
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 886
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar