HJÄLP!! fort! Kissen mår inget bra

gadriel

Trådstartare
Idag på morgonen så hade hon spytt på golvet och så jamade hon och gnällde. Sen spydde hon igen men denna gången kom det bara vätska.

Sen efter det har hon gått ut och in på toa utan att det kommit något.

Hon har ätit lite dåligt sista veckan och jag köpte nytt torrfoder igår och så fick hon burkmat, kan det vara så att hon helt enkelt åt lite mycket av nya maten elel rtat magen reagerade på det?

Ska jag avvakta och se elelr bör jag bli riktigt orolig?? :crazy:

Sv: HJÄLP!! fort! Kissen mår inget bra

Ring en veterinär på en gång. Det kan vara stopp någonstans eftersom det inte kommer något när hon går på toa. Vänta INTE!!!!

Jag har precis ringt.

Veterinären sa att jag skulel avvakta och se frammåt kvällen hur hon mår. Jag hopaps verkligen hon blir bättre. :crazy:
Just nu verkar hon iaf lugn fast hon är insjunken i sidorna, känns ltie osm vätskebrist men som sagt så sa veterinären jag skulel avvakta.

Jag skulle nog inte våga avvakta, det kan gå så otroligt fort.

Men hon ser ut att må bättre nu och hon har slutat springa till toan och försöka kissa.

Jag litar på vad veterinären säger och märker jag att hon blir sämre får vi åka in. Vi har en 4 mil till djursjukhuset och ingen bil så i så fall måste jag hitta ngn som har.

Har hon slutat försöka?? Har hon lyckats någon gång??? Om hon inte kissat på så länge skulle jag i alla fall misstänka urinsten. Dricker hon vatten???

Nu beter hon sig som vanligt och hon har druckit mycket vatten så det gjorde nog att hon kvicknade till.
Hon är ltie insjunken fortfarande i sidorna men det rä nog efter att hon kräkts och haft lite vätska i kroppen.

Nu ser hon iaf kry ut och som sagt, beter sig som vanligt. Måste varit ngt med maten tror jag.

Byt foder successivt när du byter, snabba foderbyten kan ge magproblem. Visserligen trodde jag nog att diarré i så fall var ett vanligare symtom är kräkningar, men man vet ju inte.

mandalaki skrev:
Byt foder successivt när du byter, snabba foderbyten kan ge magproblem. Visserligen trodde jag nog att diarré i så fall var ett vanligare symtom är kräkningar, men man vet ju inte.

Ja det var korkat att göra så, men hon har aldrig reagerat innan på det och jag har haft henne i 6 år så jag tänkte inte på att hon skulel reagera så.

domino skrev:
Har du kollat om hon kissat och bajsat också?

Hon har kissat lite men hon har ngo itne så mkt vätska i kroppen än eftersom hon kräktes upp det mesta. Men jag håller koll på det.

Du märker lätt om hon är uttorkad genom att nypa och lyfta i skinnet i nacken på henne, OBS inte lyfta katten! Om skinnet slätar till sig direkt är det lugnt, om det istället lägger som en valk innan det slätar till sig är hon lite uttorkad. Ju längre tid det tar innan skinnet ligger normalt desto mer uttorkad är katten. Om hon bara är insjunken i sidorna så beror det antagligen på att hon tömt magen, men hon behöver inte vara uttorkad.

Hoppas det bara är något tillfälligt krångel. :)

Skulle inte avvakta.Bättre att åka in en gång för mycket.
Blir det ok.nu kanske det kommer tillbaka och blir jobbigare för kissen.
Hoppas allt löser sig.
Har sett för mycket på Veterinärena på TV. ;)

jo jag har nypit henne i skinnet och det tog tid innan det gick tillbaka men nu är det bättre och hon har druckit rejält så jag hoppas det inte blir mer problem nu.

Allt blir ju bara så mycket mer komplicerat när man inte har möjlighet att ta sig till veterinären. Om det varit riktigt akut skulle jag nog kunna få tag i ngn med bil men de enda jag känenr i denna hålan är mina klasskompisar och vad jag vet har ingen bil av dem. Ngn annan här känenr jag inte. Och bussar går det inte heller särskilt mycket.

Men sen idag på fm har hon inte betett sig konstigt så jag hoppas det bara var ngt med maten.

Jag bor inte så jätte långt ifrån dig och har bil.
Skulle det bli akut kan jag ställa upp!
Visserligen jobbar jag dagtid men får flexa.

Hör av dig om du behöver hjälp.

Mvh Fiffi

Fiffi1 skrev:
Jag bor inte så jätte långt ifrån dig och har bil.
Skulle det bli akut kan jag ställa upp!
Visserligen jobbar jag dagtid men får flexa.

Hör av dig om du behöver hjälp.

Mvh Fiffi

Va snällt!! :) :bow:

Hon mår bra nu iaf men det är bra att veta om hon
skulel bli sjuk igen och jag inte får tag på någon som kan köra.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 351
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
6 019
Senast: mackan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 747
Senast: AlmostEasy
·
Katthälsa Hej kära Buke, En av våra stallkatter har tunnat ur under vintern. Runt jul var han normal, men hade enorm aptit. Vi gav honom normalt...
Svar
3
· Visningar
2 031
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar