Nar jag bodde i Florida hade vi ju alla sorters giftiga ormar ocksa. Det man sag oftast var skaller orm och Water Moccasin (cottonmouth, kart barn med manga namn ... eller vad det heter) Water Moccasin ar lite laskig, den ger sig upp i traden och man kan inte se dem ... sa droppar de ner i vattnet (eller pa ryttaren

) nedanfor nar den ser nagot atbart. Den ar i samma classification som Copperheads och man vill INTE bli biten av den.
Det ar dessutom en orm som har mycket stort territory och verkligen INTE vill att nagon kommer for nara. Manga sager att den ar aggressiv och jagar bort folk, men den forsoker bara se till att ingen kommer for nara. Nar vi red genom stora vattenpolar och sag en svart orm visste man att det var en annan vattenorm om den bara simmade at sitt hall i lugn och ro, men borjade den vanda var vi ute ur polarna FORT.
De riktigt stora skallerormarna (vi sag ofta 2+meter langa "rattlers") var ... magnifika

och jag var mycket glad att sitta pa en hast ... Med de riktigt sma pygmy rattlers var jag lika glad da de var sma nog att traffa hoven om de skulle forsoka bita. Det finns en hel massa andra giftiga ormar i Florida ocksa, men de sag man inte ofta och kompisen som gillade ormar behovde vara med for att veta om det faktiskt var en. De enda giftiga ormar som vi inte kande oss overvinnerliga for var Cottonmouth, de ar sa oerhort snabba (en sorts viper) och har inget emot att bita nagon. Jag kanner flera golfare som gick for nara ett snar eller strandkant och blev biten.
Jag minns aldeles speciellt nar sonen slog ut en boll i en lite glanta av trad ... och vi horde ett varnande skaller fran dungen. Vi bestamde oss snabbt for att han fick ta en mulligan dar och helt enkelt sla om den bollen.