Hjälp! djur i hösilage

xandoor

Trådstartare
Jag behöver hjälp. Jag har börjat fodra med hösilage. Öppnande en ny bal igår som de fick av till kvällen de åt även av den i morse ocg middags.
Nu när jag skulle väga upp till kvällsmaten så trillade det ut en död groda/råtta.
Vad gör jag? Ska jag kasta resten av balen?
Vad händer med hästarna? De har ju ätit flera kg av balen redan.

Sv: Hjälp! djur i hösilage

Jag behöver hjälp. Jag har börjat fodra med hösilage. Öppnande en ny bal igår som de fick av till kvällen de åt även av den i morse ocg middags.
Nu när jag skulle väga upp till kvällsmaten så trillade det ut en död groda/råtta.
Vad gör jag? Ska jag kasta resten av balen?
Vad händer med hästarna? De har ju ätit flera kg av balen redan.

Har själv varit utsatt för detta. Men jag kollade balen där jag fann grodan, i mitt fall, allt var ok så jag fodrade vidare.

Har inte märkt något varken på aptiten eller något annat.

Sv: Hjälp! djur i hösilage

Ok Då slänger jag balen.
Men hur stor är risken för hästarna nu?
Är orolig......

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
574
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: lil-sis
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 191
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka