panaccea
Trådstartare
Jag och pappa var och köpte en massa växter till hans hus förra helgen och jag hittade en fin blomma till extrapris. När jag kom till kassan sa han som satt där att "vet du, när du har tröttnat på den så kan du plantera den i trädgården."
Jag och pappa fnissade lite och såg framför oss hur ensam den skulle se ut på våran balkong (2x2 m). tog hem den, hade den i sin plastkruka på köksbordet i ca 3 dagar och den mådde fint! fixade en fin kruka, lite jord och ett fat och platerade den i onsdags. Nu håller den på o dö
en av stänglarna har börjat gulna nerifrån, och blommorna faller av en efter en.. Den är vattnad en gång rätt rikligt. (har hållt fukten i jorden bra annars)
Försökte googla men hittar inget vettigt mer än att det borde vara en lilja av något slag?
Hjälp mig! jag vill inte ha fler liv på mitt samvete
//Panaccea - Massmördare
Jag och pappa fnissade lite och såg framför oss hur ensam den skulle se ut på våran balkong (2x2 m). tog hem den, hade den i sin plastkruka på köksbordet i ca 3 dagar och den mådde fint! fixade en fin kruka, lite jord och ett fat och platerade den i onsdags. Nu håller den på o dö
Försökte googla men hittar inget vettigt mer än att det borde vara en lilja av något slag?

Hjälp mig! jag vill inte ha fler liv på mitt samvete
//Panaccea - Massmördare