hjälp att välja kamera

C

cämela

hejsan. söker en ny kamera då min lagt av för länge sen. har en kompis som har en nikon coolpix p80 och den verkar ju enkel och tar bra bilder utomhus.
men inomhusär jag inte så imponerad. söker en kamera i den prisklassen tror den kostade 4.000:- som kan ta bra bilder ute och inne. inne behöver man kanske en extra blixt? den ska vara relativt enkel att förstå sig på. är mest intresserad av att fota på hundutställningar och tävlingar samt hemma då.

någon duktig i ämnet som kan hjälpa mig för varför köpa samma kamera som min vän om man kan hitta något bättre? har kolalt runt lite men jag förstår inge vad alla siffror betyder osv..

tacksam för hjälp.:)
 
Sv: hjälp att välja kamera

Ingen kompakt i världen ger dig bra bilder inomhus i lågljussituationer. Dåliga isoegenskaper på en liten sensor samt oftast blixt rätt på, vilket sällan blir snyggt.

Skall du ha bra bilder inomhus utan blixt eller med blixt är systemkamera det absolut bästa.

Kolla t.ex. efter Canon 1000D eller Nikon D60 (D60:n lär säljas ut nu när D3000 kommit, så fynd går säkert att göra!)
 

Liknande trådar

R
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny kamera till mig själv i julklapp. Var inne lite snabbt på Elgigantens hemsida och upptäckte att jag är...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Raderad medlem 6459
·
Fritid Jag har lessnat på min halvkassa kompaktkamera och har därför bestämt mig för att investera i en ny. De tre jag tittat på är Canon...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Riley
·
S
IT & mobiler Jag och kameror har precis blivit vänner. Så jag är en riktig nybörjare. :D Jag köpte mig en Nikon coolpix S50c kamera för ett tag...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Andorra
·
L
IT & mobiler Hejsan! Ja, här kommer jag med en liten ovanlig fråga kanske här inom hästforumen. Men, det hör åtminstone till hästar, eller rättare...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: LsT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp